Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling plukker de andre  (Læst 1689 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JA DU

• Passiv bruger
Kylling plukker de andre
« Dato: 31 Marts , 2014, 07:36 »
Jeg har købt tre kyllinger. Jeg hentede dem da de var 7 uger, og jeg har haft dem i knap to uger nu. Problemet er, at der hvor de gik, da jeg hentede dem, der havde de gået alt for mange kyllinger sammen på for lidt plads - så en del af kyllerne var plukkede på ryggen/bagpå. Jeg fik desværre én af dem der plukker de andre!! Jeg har flere gange nu penslet hjortetaksolie på fjerene i plukke-området på de to, som det går ud over. Men det har desværre ikke hjulpet - den bliver ved. Og de skriger op når den gør det. De går sammen med 5 voksne høns og en hane. De er så søde, og gør dem ingenting (udover alm. opdragelse). Jeg har lavet et lille indelukke af hegnstråd inde i hønsestalden, hvor kun de små kan komme ind - og der er en lille siddepind og deres mad og vand.
Jeg blev så gal på den lille bastard, at jeg i går stillede vores store hundebur ind i stalden til de andre høns, og der har jeg nu lukket frk. Skrap ind - selvf. sammen med mad, vand og siddepind.
Men er det synd, at "isolere" den fra de andre to kyller? De kan jo "snakke" sammen, selvom den er i buret... Jeg tænker bare, om jeg ikke kan få den til at glemme uvanen med, at plukke de andre to.
Og i så fald, ved i hvor længe der går, før den har lært at opføre sig ordentligt?

Offline lulu

• Passiv bruger
Sv: Kylling plukker de andre
« Svar #1 Dato: 31 Marts , 2014, 11:06 »
Jeg tror desværre ikke du kan få den til at lade være, det smitter rigtig meget. Jeg tror, jeg havde aflivet den.
Vh Dorte Doktor

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Kylling plukker de andre
« Svar #2 Dato: 31 Marts , 2014, 11:53 »
Du kan sagtens prøve at holde den isoleret et par dage eller flere... Som du slev skriver, så er den jo ikke alene, de kan jo bare snakke sammen igennem tråden. Men nej, jeg tror desværre heller aldrig, at den kommer af med uvanen :(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling