Jeg har købt tre kyllinger. Jeg hentede dem da de var 7 uger, og jeg har haft dem i knap to uger nu. Problemet er, at der hvor de gik, da jeg hentede dem, der havde de gået alt for mange kyllinger sammen på for lidt plads - så en del af kyllerne var plukkede på ryggen/bagpå. Jeg fik desværre én af dem der plukker de andre!! Jeg har flere gange nu penslet hjortetaksolie på fjerene i plukke-området på de to, som det går ud over. Men det har desværre ikke hjulpet - den bliver ved. Og de skriger op når den gør det. De går sammen med 5 voksne høns og en hane. De er så søde, og gør dem ingenting (udover alm. opdragelse). Jeg har lavet et lille indelukke af hegnstråd inde i hønsestalden, hvor kun de små kan komme ind - og der er en lille siddepind og deres mad og vand.
Jeg blev så gal på den lille bastard, at jeg i går stillede vores store hundebur ind i stalden til de andre høns, og der har jeg nu lukket frk. Skrap ind - selvf. sammen med mad, vand og siddepind.
Men er det synd, at "isolere" den fra de andre to kyller? De kan jo "snakke" sammen, selvom den er i buret... Jeg tænker bare, om jeg ikke kan få den til at glemme uvanen med, at plukke de andre to.
Og i så fald, ved i hvor længe der går, før den har lært at opføre sig ordentligt?