Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er alle velkomne på fjerkræ.dk?  (Læst 2464 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Er alle velkomne på fjerkræ.dk?
« Svar #15 Dato: 01 April , 2014, 10:36 »
Tråde her på Forum "stikker" mange gange meget af fra de oprindelige indlæg.

Men man skal vel egentligt tage hele Forum (alle 24.433 indlæg) og læse, før man egentligt kan vurdere om det ene eller andet eller ??

Og ikke bare et par enkelte tråde, at konkludere dette på. For det er da lidt lidt, at konkludere det ud fra et enkelt indlæg samt en person som ikke kan lide Forum, når man endda har været på Forum et års tid og selv synes at det er godt og lærerigt.
« Senest Redigeret: 01 April , 2014, 12:57 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline KenM

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 01 April , 2014, 10:42 »
ja, man kan vel "bare" tænde for "filteret" som lukker for den slags ting.
1.1.1 (Ken, Jette og rune)
0,2 Off shore + 0,2 Lohmann
1.1 huskat (Ida og Chula)
1.0 Marsvin (Findo)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 01 April , 2014, 10:47 »
Lige netop, man kan bare zappe væk, nå nej klikke væk. Fra de tråde som ikke interesserer eller passer en og så ryste lidt på hovedet og så komme videre til de interessante tråde.

Det er egentligt ret enkelt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metdan

• Bruger
« Svar #18 Dato: 02 April , 2014, 17:09 »
Tak for jeres input  :).
Jeg syntes også generelt at tonen er fin herinde og at man hjælper hinanden. Kommentaren fra kollegaen faldt bare sammen med ovennævnte tråd. Det fik mig til at stille spørgsmålet. Jeg bliver hverken fornærmet eller det der ligner  ;D.
Men jeg vil altid slå et slag for en god og saglig tone, samt at folk taler ordentligt til hinanden, både i dette forum og andre steder  ;)
Venlig hilsen Mette

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #19 Dato: 02 April , 2014, 17:11 »
Men jeg vil altid slå et slag for en god og saglig tone, samt at folk taler ordentligt til hinanden, både i dette forum og andre steder  ;)
/o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #20 Dato: 02 April , 2014, 17:45 »
Tak for jeres input  :).
Jeg syntes også generelt at tonen er fin herinde og at man hjælper hinanden. Kommentaren fra kollegaen faldt bare sammen med ovennævnte tråd. Det fik mig til at stille spørgsmålet. Jeg bliver hverken fornærmet eller det der ligner  ;D.
Hørt !! /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Canarche

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 06 April , 2014, 13:18 »
Jeg har været med her på DFF et stykke tid, og synes generelt at tonen er utrolig god i forhold til andre fora. Det eneste sted jeg har lagt mærke til lidt sabelraslen er i debatten racehøns Vs hybrider. Personligt avler jeg racehøns og søger naturligt sammen med dem der også gør det, og der går nok lidt hjerteblod i den når man arbejder meget med sine racehøns.

Det betyder så til gengæld ikke at folk der har en stak baggårdshøns af ukendt oprindelse eller deciderede hybrider, er uvelkomne. Deres mål er bare et andet, og det kan godt kollidere en gang imellem. Bortset fra det, har jeg ikke rigtig fundet noget der hidser sindene op, og det er jeg glad for. I hverdagen er der jo normalt utrolig stille og hyggeligt her på siden.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #22 Dato: 07 April , 2014, 02:15 »
metdan,
måske netop tråde som denne viser at der er plads til alle, som menesker er vi alle forskellige,   eksempel, når jeg sår frø i køkkenhaven, forventer jeg der kommer noget op, og kæresten glæder  sig romantisk over det det der kommer, jeg bander istedet over de 10 cm hist og her der ikk kom noget. tråden du referere til, er det vel som så ofte mig der er skyld i det, og nogle her på forum lader sig hurtigt forarge, og dem er der jo os plads til.

Offline Jannick Ringius

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 07 April , 2014, 03:23 »
Med så mange mennesker, så mange forskelligheder, så mange meninger, så mange måder at skrive og fortælle på og alle de millioner af høns vi nok har til sammen... Ja, så kan det ikke undgås at nogle støder hoveder, nogle tolker anderledes end ment osv.
Så det hele kommer nok an på øjnene der ser :-)

Min erfaring er dog god, både i de meningsudvekslinger jeg har været en del af, de spørgsmål jeg har haft, de råd jeg har fået... Altså alt hvad jeg nu en gang har været en del af ind til videre.

Det samme kan jeg ikke sige om andre fora.

:-)
Jannick har en lille bondegård, iha iha åååh. Herligt!

0.1 Maran
0.1 Gul Orpington
0.2 Blå Auracana
0.1 Sort Auracana
1.2 Wyandot - Orla, Marie, Edith
1.0 Labrador F1 - Balder
1.1 Katte - Ysse, Trud
1.0 Islænder - Moði fra Spangbo
0.1 Dame - Skat

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 07 April , 2014, 09:44 »
Jeg syntes det er skønt vi er så forskellige herinde og så syntes jeg faktisk også det er skønt når vores meninger kolliderer ...  :o

Hvis vi alle sammen bare var enige om alt så kom vi aldrig videre, når tonen bliver lidt stram og folk melder deres sande farver så er det at vi vokser som mennesker - det er nemlig sundt at få pudset sit syn på verden af og måske opdager man at man skifter holdning til nogle ting fordi nogen gør opmærksom på noget man bare slet, slet ikke havde tænkt over før.

Det eneste problem jeg kan se er hvis man ikke snakker ordenligt til hinanden og det syntes jeg faktisk aldrig er et problem herinde. På andre fora forfalder meningsudvekslingerne tit til et uhyggeligt lavt og personligt niveau når folk er uenige, det syntes jeg aldrig sker herinde  :)

Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #25 Dato: 07 April , 2014, 09:50 »
Med så mange mennesker, så mange forskelligheder, så mange meninger, så mange måder at skrive og fortælle på og alle de millioner af høns vi nok har til sammen... Ja, så kan det ikke undgås at nogle støder hoveder, nogle tolker anderledes end ment osv.
Så det hele kommer nok an på øjnene der ser :-)

Min erfaring er dog god, både i de meningsudvekslinger jeg har været en del af, de spørgsmål jeg har haft, de råd jeg har fået... Altså alt hvad jeg nu en gang har været en del af ind til videre.

Det samme kan jeg ikke sige om andre fora.

:-)
Jeg syntes det er skønt vi er så forskellige herinde og så syntes jeg faktisk også det er skønt når vores meninger kolliderer ...  :o

Hvis vi alle sammen bare var enige om alt så kom vi aldrig videre, når tonen bliver lidt stram og folk melder deres sande farver så er det at vi vokser som mennesker - det er nemlig sundt at få pudset sit syn på verden af og måske opdager man at man skifter holdning til nogle ting fordi nogen gør opmærksom på noget man bare slet, slet ikke havde tænkt over før.

Det eneste problem jeg kan se er hvis man ikke snakker ordenligt til hinanden og det syntes jeg faktisk aldrig er et problem herinde. På andre fora forfalder meningsudvekslingerne tit til et uhyggeligt lavt og personligt niveau når folk er uenige, det syntes jeg aldrig sker herinde  :)

Enig og enig igen  :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk