I min beskedne erfaring er Fjerkræ Forum et sted for
alle, som ønsker at snakke eller hente råd om høns (fjerkræ). Som det står på hjemmesidens forside: Her mødes mennesker om deres hobby. Punktum.
Det kan både dreje sig om den, der holder dyre racehøns, pusler om dem, ofrer mange penge på dem, går til dyrlægen med dem, udstiller og avler omhyggeligt på dem for at ramme racestandarden (og de høje pointtal). Det kan også være nybegynderen, som endnu ikke er startet op. Eller det kan være den, som har et meget uromantisk hønsehold hvor man regelmæssigt køber nogle æglæggere, måske kun for at dække familiens behov, måske for også at sælge lidt.
Sidstnævnte kender jeg fra mit barndomshjem. Der blev med mellemrum købt en snes hvide italienere, de fik hønsepiller og rendte ellers frit omkring på gården og gav æg til de blev slagtet. Blev de syge blev de aflivet. Kunne de ikke bekvemme sig til at gå ind i hønsehuset når det blev mørkt, måtte de tage til takke med træerne i læbæltet og tage deres chancer med ræven.
Nu, 40-50 år senere, har situationen vendt sig: Uden at opdrætte/gå på udstilling har vi nogle få høns, som er nogenlunde racerene, og kaldes ved navn

Jeg har godt set at skribenter på forum kan blive lidt skarpe i tonen når de forfægter et synspunkt de føler for, men det er jo hvad der sker de elektroniske, sociale fora (skulle man skrive et brev i hånden kan man nå at krølle det sammen og begynde forfra

). Man ser heldigvis også at man kan undskylde hvis man tog lidt for hårdt fat.
Hvis nogen går ud over hvad man kunne kalde takt og tone på forum, synes jeg vi hver især skal gå i rette med dem, og om nødvendigt hidkalde moderator/administrator. Kan fuldt ud tilslutte mig det Tanja og andre har skrevet om det.