Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bliver kyllingerne mast?  (Læst 3004 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline elskerhøns

• Passiv bruger
Bliver kyllingerne mast?
« Dato: 30 Marts , 2014, 08:06 »
Hej:-) Jubiii jeg har endelig fået en kylling - på 23 dagen. Min skruk ligger og ruger i deres fælles rede ( jeg har 4 høns ialt) og jeg har prøvet ALT for at få dem til at lægge æg et andet sted, også prøvet at få skruken til at ligge et andet sted, men nej.... Og nu er jeg bekymret for at de andre høns træder kyllingen ihjel. Jeg tænker på at flytte mor og barn til et kaninbur, men er bange for at hun går fra reden, hvis jeg rykker rundt på hende???

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Bliver kyllingerne mast?
« Svar #1 Dato: 30 Marts , 2014, 08:13 »
Når først alle æg er klækket, kan du sagtens flytte hønen plus kyllinger...men gør du det inden, som du selv er inde på, ja så risikerer du, at hun ikke bliver liggende på æggene..jeg ville sige, at der er stor risiko for dette.. Hvis hønen ligger et meget snævert sted, hvor de andre høns vil ind og lægge æg også eller lignende, jamen så er der da en risiko for, at den kan blive mast, den lille, også selvom den er under mors vinge, for hønen letter sig en smule, når der er kyllinger under hende, og hvis de andre høns presser hende ned..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 30 Marts , 2014, 08:23 »
Find en rulle kyllingenet, og lav en lille indhegning foran skrukkens redekasse, så de andre høns ikke kan komme til :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline elskerhøns

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 Marts , 2014, 08:54 »
Men skal mor ikke kunne komme ud?

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 30 Marts , 2014, 09:00 »
Men skal mor ikke kunne komme ud?
Hun går ikke langt de første par dage, slet ikke, hvis hun har æg i reden stadigvæk. Jeg tænkte på at lave en lille gård, blot lige så hun kan komme ud og klatte og vende sig. Se mit optimistiske forsøg, på at tegne hvad jeg mener ::) ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline elskerhøns

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 Marts , 2014, 09:28 »
Ok:-) Det prøver jeg:-)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #6 Dato: 30 Marts , 2014, 09:48 »
det er en dårlig skruk der ikk kræver respekt om sine kyllinger, og hvis du lader hende være, slipper du foren senere sammenføring