Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forsendelse af æg.  (Læst 6782 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Edmond

• Passiv bruger
Forsendelse af æg.
« Dato: 29 Marts , 2014, 13:34 »
Hvordan sender man bedst æg, så de kommer hele frem? Jeg har aldrig gjort det før, og jeg kan ikke forestille mig, at de overlever Post Danmark. /d

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Forsendelse af æg.
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2014, 14:05 »
Jeg har både modtaget og sendt æg med Post Damark uden problemer  /o
Jeg pakker æggene i alm. æggepakker, med mellemrum så de ikke rører hinanden og så ned i en større kasse godt fyldt med hø/halm. Du kan da godt skrive både "forsigtig" og "denne side op" men det skal man ikke regne med bliver respekteret  ::)
Ingen af de æg jeg har sendt eller modtaget har været gået i stykker og sidst jeg modtog, kom der en kylling ud af alle æggene  /o
men de skal helst lige stå og hvile en dag eller to før der ruges på dem efter rejsen  ;)
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2014, 15:08 »
Jeg sender også rugeæg ligesom ovenstående. Jeg har dog valgt ikke at skrive forsigtigt på kassen,,alle mine sendte æg er også kommet sikkert frem
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #3 Dato: 29 Marts , 2014, 16:16 »
Jeg har modtaget æg indpakket som ovenstående, dog var hvert enkelt æg også pakket ind i køkkenrulle. Ud af 14 æg er 2 modtaget med revner.

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 Marts , 2014, 16:18 »
Takker for svar.  /o

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 29 Marts , 2014, 18:00 »
Jeg pakker hvert æg ind i køkkenrulle og sætter ned i i en æggebakke. Æggebakken sættes i en kasse foret med krøllede aviser eller bobleplast. Man kan også købe flamingokasser med huller til æggene, beregnet netop til transport af æg. Jeg har ikke haft tilbagemeldinger på ituslåede æg ved den måde jeg sender på.

Det hjælper ikke en dyt at skrive "Forsigtig" på pakken, hvis man ikke har betalt for det. Pakken kører igennem et gigantisk automatisk sorteringsanlæg hos Post DK, der ikke kan læse hvad der står på pakkerne.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #6 Dato: 30 Marts , 2014, 10:03 »
Sådan sender vi æg fra det Nordjyske...

Æggeskum koldserne kan købes ved "hanefar76" herinde
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #7 Dato: 30 Marts , 2014, 11:24 »
jeg gør som de fleste andre. et stykke køkkenrulle om hvert æg og i en æggebakke. stilles i en stor kasse hvor jeg kommer omkring 5 cm halm i bunden, siderne og toppen. jeg presser halmen omkring bakken/bakkerne i siderne så den/de står helt fast.

jeg har nu sendt ca 200 æg sådan indtil videre alene i år og alle er kommet hele frem og med en rigtig god klækkeprocent. lige så god som hvis de ikke var sendt.

jeg skriver altid "forsigtig rugeæg" og "denne side op" på kassen. pakkerne bliver trods alt håndteret lidt i hænderne også, så man kan lige så godt gøre hvad man kan.

man kan ikke sende pakker som "forsigtig" mere hvor man betalte lidt mere for det.

men denne metode fungerer rigtig fint.

tip: har du printer og dankort så betalt/print pakkelabel inde på guloggratis.dk det kan gøres en del billigere end på posthuset.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 30 Marts , 2014, 11:42 »
man kan ikke sende pakker som "forsigtig" mere hvor man betalte lidt mere for det.
:o Hvad?! Sikke dog en ringe service nu om stunder hos Post Danmark /d. Hvad i alverden skal man så gøre, hvis man har skrøbeligt gods, der skal tranporteres? ???
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #9 Dato: 30 Marts , 2014, 11:56 »
ja  det er ringere og ringere service hos post dk. og højere og højere priser for det  /d
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #10 Dato: 30 Marts , 2014, 12:53 »
Der er altid en risiko når man sender æg. Næsten ligemeget hvor godt de pakkes ind så kan de gå i stykker, men de kan også fint komme frem selv om de ikke er pakket særlig godt. Men risikoen skal holdes op mod at man kan undgå at køre langt efter lige nøjagtig de rugeæg som man bare skal have fat i. Bare både sælger og køber er klar over risikoen, så går det som regel fint.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline KenM

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 30 Marts , 2014, 14:00 »
Nu snakker i om æg, men jeg modtog engang pakke via post danmark med forsigtig mærke på. Hvor i der var et grafikkort, købt af et firma. det så ud som om at den var sparket til, den var et hul på størrelse med en fod.
Ja, firmaet sendte self et nyt kort, mennnnn at "sparke" til en pakke, der sq for ringe.
1.1.1 (Ken, Jette og rune)
0,2 Off shore + 0,2 Lohmann
1.1 huskat (Ida og Chula)
1.0 Marsvin (Findo)