Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk har ligget forgæves  (Læst 4277 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lui

• Bruger
Skruk har ligget forgæves
« Dato: 29 Marts , 2014, 08:46 »
Hej alle hønseglade-kyndige folk

Min lille grå dværg skrukhøne har nu ligget på 5æg i 22 dage og vi må nok sande, at der ikke kommer kyllinger.
Jeg skulle have lyst dem, jeg satsede bare på minimum en kylling.
Men nu ligger hun så der, det lille pus, synes det er synd.
Går hun bare selv af? Man bør ikke give hende nye, befrugtede æg vel?

Kh.
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Skruk har ligget forgæves
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2014, 08:48 »
Måske det ville være en god ide at give hende nogle daggamle kyllinger i stedet for nye æg. Hvis du er intr. klækker der kyllinger i min rugemaskine de næste par dage..jeg bor mellem Hobro og Aalestrup
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2014, 09:30 »
Er du sikker på at de er tomme ? Jeg ville ikke opgive allerede hvis jeg ikke var helt sikker  ;) Nogen gange går der et par dage ekstra  ;D
Men hvid der ikke kommer kyllinger ville jeg også vælge at give hende daggamle i stedet for nye æg  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 29 Marts , 2014, 10:02 »
Lys dem NU, så kan du se, om der er kyllinger... Herefter giv den daggamle kyllinger, hvis den ikke selv får nogen.. Bedst er det med kyllinger, der netop er kommet ud af maskinen eller maks 24 timer gamle..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline KenM

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 Marts , 2014, 10:40 »
jeg ville nok gøre begge dele. 2-3 kyllinger OG se om der skulle være bare lidt held.
1.1.1 (Ken, Jette og rune)
0,2 Off shore + 0,2 Lohmann
1.1 huskat (Ida og Chula)
1.0 Marsvin (Findo)

Offline Lui

• Bruger
« Svar #5 Dato: 30 Marts , 2014, 21:09 »
    Mange tak for Jeres svar !

I dag fik jeg lyst æggene igennem, og der var ingenting i nogen af dem  :-[
    Men ikke så langt fra hvor vi bor, fandt jeg så nogle kyllinger der kun var 24 timer gamle, har købt to og dem har hun fået til aften. Jeg sneg dem ind under hende i mørket. Hun kurrede (glad?) og de ligger nu trygt inde under hende.
    Så nu krydser vi fingre for, at de begge overlever og glæder os over de søde små  /o
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 30 Marts , 2014, 21:18 »
Tillykke  *p *p de skal nok klare det , Der er ikke nogen som en hønemor til at passe kyllinger  <P <L <
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Lui

• Bruger
« Svar #7 Dato: 31 Marts , 2014, 15:13 »
Er der så til gengæld nogen der ved, om hønemor har fornemmelse for, at kyllingerne skal have mad og vand, når hun ikke selv har ruget ud?
De har ikke været ude og spise endnu kan jeg se...de blev jo ruget ud for snart to døgn siden...og har vel ikke deres madpakke med nu? de ligger under hende og pipper og hun kurrer tilbage. Bør de ikke komme ud og få væske og føde?

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #8 Dato: 31 Marts , 2014, 15:38 »
Når alle æggene var tomme og hun har fået to kyller , så er det vigtigt at du har fjernet æggene så hun ved der ikke kommer flere.  /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 31 Marts , 2014, 16:09 »
hønen skal nok finde ud af at de skal have mad og vand. Jeg kunne forestille mig at kyllingerne pipper på en anden måde når det er ved og være tid, men jeg har da aldrig rigtig studeret det  :)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 31 Marts , 2014, 19:37 »
Her hos mig er det altid kyllingerne, der ender med at rende rundt og hønemor, der efter en rum tid er nødt til at følge trop.. Jeg tror, at når kyllingerne blir desperate nok, skal de nok komme ud :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lui

• Bruger
« Svar #11 Dato: 01 April , 2014, 14:17 »
I dag ser det også ud til, at hønemor og kyllinger er på udflugt. De er ihvertfald ude ved mad og vand, og hun har dem ganske fint ind under sig, så de kan få varmen, med mellemrum. Så det ser ud til, at være gået efter planen  /o /o