Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ..? Skal en skruk høne ha mad og vand bragt ? Til reden.?  (Læst 2304 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kennetw

• Passiv bruger
 .?. Eller faster den den skal vel ha vand?

Offline christina s

• Passiv bruger
Sv: ..? Skal en skruk høne ha mad og vand bragt ? Til reden.?
« Svar #1 Dato: 28 Marts , 2014, 22:19 »
Bare det er nogen lunde i nærheden (hønsehus/ hønsegård) så klare hun det selv
1.7 spelsau får, 1.2 border collie, 1.4 Dansk gås grå broget,

Offline Kennetw

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Marts , 2014, 22:32 »
Ok det har den den har liget 5-6dage og FOr to dage siden puttede 8forhåbelig befugede æg under hin og i aldt den tid har den vendt sig i kassen en gang og den virker lidt sløv det er en stor gul orpington

Offline Brahmsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Marts , 2014, 22:41 »
Hun skal bare have adgang til vand og foder, så sørger hun for sig selv  /o
Skrukker "falder lidt ind i sig selv". De er virkelig koncentrerede om rugningen, men skal jo også have mulighed for at komme fra reden og aflevere sine klatter (DE er store og ildelugtende)  <R
God fornøjelse.

Offline Kennetw

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Marts , 2014, 23:11 »
Ja ad  men nu liger den så der Helle tiden 8)
Jeg har 3 høns og en redekasse så hvad nu med de to ander jeg har sat opsamlleren fra slåmaskinen i hønsehuset men de vil ikk læge æg i den ! Er de stoppet med at læge æg eller er haven fuld af æg og hvodan lærere dem at læge. Gæ et nyt sted glemmer at lukke dem ud et par dag?

Offline Kennetw

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 28 Marts , 2014, 23:23 »
Der er puttet halm i opsamlleren og og den som der ruges i er en gramel Carlsberg træ øl kasse der er sat på et legehus så hønsene kan gå i inden fra og så kan ungerne lukke lovet op udefra og ta ægene  men nu har vi balladen når der er en på kassen så længe af gangen
« Senest Redigeret: 28 Marts , 2014, 23:27 Fra Kennetw »

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #6 Dato: 28 Marts , 2014, 23:45 »
jeg er nu ret sikker på hun forlader reden 1 gang dagligt for at ligge sin klat og spise og drikke. dette vil hun helst gøre væk fra reden. så bare vand og foder står hvor det plejer tager hun selv. jeg har mange moskus ænder der ruger og det er også sjældent jeg ser dem gå af reden når de først har ligget lidt. men de gør det  :) man kan jo heller ikke være hos dem hele tiden og nå at se det. det tager måske 5 min.

lav en indhegning omkring huset så de ikke kan gå i hele haven og ligge deres æg. har de en gård så vent med at lukke dem i haven før om eftermiddagen hvor de normalt har lagt deres æg.

dette gør jeg hvis mine begynder på at ligge æg mærkelige steder. men de har så også 80-100 kvm gård at gå i om dagen.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Kennetw

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 29 Marts , 2014, 01:21 »
Mine har en gård på 12km3 og et isolert legehus på1,5 men jeg har jo osse kun 3 høns /o

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 29 Marts , 2014, 09:17 »
Har du checket at de ikke lægger deres æg under skrukken ? Det ville nok være det mest normale - og det dur ikke for så klækker der jo kyllinger med flere dages mellemrum, og da er skrukken gået af reden med de første  :'(. Du må ind & tælle - og sætte et stort kryds på de æg, hun skal ligge på. Måske kan skrukken flyttes over i en "skrukkasse" en mørk aften ( med æg forståes).

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 29 Marts , 2014, 09:21 »
Hun skal helst af reden en gang i døgnet dels for at æde og drikke, men også for at s...., for gør hun det i reden, så ser det sort ud for æggene.

Endvidere kan høns faktisk også skrukke sig ihjel, for der er nogle imellem som bare ligger og ligger.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Kennetw

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 29 Marts , 2014, 09:45 »
Jeg har ikke nogen hane så der gå ikke kugk i det med kylingerne har en ven med hane fik 8 æg af ham men i mener alså de lysker op og læger et når er af for at klatte ja måSke jeg må ned og se om der liger 20 æg i kassen så er den jo gal jeg ka jo se om det er dem jeg kom med eller det er nye
Kan godt tåle sprit- tuS  eller skal det værer en børne en  :(

Offline Brahmsen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 Marts , 2014, 10:21 »
Jeg plejer at sætte et kryds med en almindelig sprittusch. Mine høns plejer bare at "møve" sig ned ved skrukken og lægge æggene. Derfor plejer jeg også at flytte skrukken, når jeg er helt 100 på hun VIL skrukke. De kan nemt komme til at ødelægge nogle æg, når de er flere i kassen. Jeg har dog med held kunne vaske æggene rene, og få kyllinger alligevel.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 29 Marts , 2014, 11:30 »
Jeg oplever tit, at hønsene helst vil lægge æg i reden, hvor skrækken ligger.. Og nej nej, der går ikke ged i det med kyllinger, da du ikke har en hane, men problemet er, at hvis skrækken bliver ved og ved med at få flere æg ind under sig, kan du risikere, at den skubber de RIGTIGE æg ud og ligger på de tomme, altså de rigtige æg ikke får varme osv, og så får du SLET ingen kyllinger. En alm sprittush af de tynde kan gå, slå en streg hele vejen rundt om æggets midte, så kan du hver dag tømme reden for de friske æg, som du kan putte i køleskabet, og skrækken ligger kun på de mærkede æg, den skal ligge på :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Kennetw

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 29 Marts , 2014, 15:07 »
Det er et godt tip tak så må der streger på de er ruget på 5 dage skal man værer forsigti når har med de æg at gørereller hvad?

Offline Kennetw

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 29 Marts , 2014, 15:33 »
Der er også noget med man kan lyse efter liv?