Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor meget plads  (Læst 4968 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kiboje

• Passiv bruger
Hvor meget plads
« Dato: 22 Marts , 2014, 12:00 »
Hej alle.
Jeg har 2,1 moskus ænder.
Hvor meget plads skal de 2 damer have i deres hus for, at begynde æglægningen? Jeg tror, man kan sige, de er i teenagealderen ;). Andrikken betræder begge damer, flere gange om dagen. (det lykkedes dog ikke hver gang) De er fra uge 19 sidste år.

Mvh. kiboje
Med venlig hilsen

kiboje

Offline karoline

• Passiv bruger
Sv: Hvor meget plads
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2014, 02:37 »
Bare til info hedder 2 damer og 1 herre: 1,2 :)
Bare for at undgå misforståelser.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med svar på dit spørgsmål...

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 23 Marts , 2014, 07:29 »
Æglægning er ikke afhængig af plads i huset. Æggene skal de nok lægge, hus eller ej. Hvis de går ude, så har de muligvis allerede lagt æg et eller andet sted?

Men hvis du gerne vil være i stand til at finde æggene, så er det en god ide at tilbyde dem egnede redepladser. Ænder kan generelt godt lide mørke, huleagtige reder som fx. liggende mælkejunger eller tønder. Kattetransportkasser, ikke alt for små, kan også være en ide. Læg godt med halm i, så de har byggemateriale inden for rækkevidde.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Marts , 2014, 16:31 »
Vi har 3 ænder og en andrik (faktisk har vi 2 andrikker men nr. 2 skal sælges) De går i vores frugthave hvor vi flytter lidt rundt med hegnet. De har et lille hus på max 1 m2 De bruger det kun om natten hvor de bliver lukket inde (rævefare) ellers går de ude. De 2 af damerne lægger æg i det lille hus. Da de begyndte at lægge æg ville min mand kræse lidt for dem og lave nogle kasser med halm i. Så holdt de op med at lægge æg. Da han fjerne kasserne og de fik lov at rode ned til jorden så begyndte de at lægge igen. Der skal meget lidt til for at moskus lægger æg. Vi har ikke luret hvor den sidste lægger sine æg hvis den gør.
Sonja

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #4 Dato: 23 Marts , 2014, 22:27 »
mælkejunger er deres absolutte favorit rugested her. men huse af div. art kan også bruges.

jeg vil mene de er lige ved at starte æglægning nu, ellers burde det komme indenfor den næste månedstid.

jeg beholdte en søster som netop er ved at ligge sig på æg som hun har lagt i et par uger nu.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline kiboje

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Marts , 2014, 21:59 »
Tak for jeres svar.  /o
Jeg har desværre, ikke modtaget, bare et lille æg endnu.  ;)
Med venlig hilsen

kiboje

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #6 Dato: 27 Marts , 2014, 22:51 »
det er heller ikke alle mine der ligger æg endnu, så det er slet ikke unormalt de ikke er startet  :)

hvis de ikke får det så giv dem æglægnings foder eller andet så de får protein.
syntes dog slet ikke ænderne er så krævende som høns hvad det angår, da mine ofte starter æglægning på stort set ren korn og grøn foder. men så kan det dog ikke være en mulig årsag.

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.