Ja som overskriften lyder, har jeg silkehøne der er gået I skruk. Jeg tænkte at jeg ville udnytte det, så jeg samlede æg og dem har hun nu lagt på I 10 dage.
Men nu melder der sig nogle spørgsmål.
1. hun har tabt alle sine fjer på brystet og er helt bar, er det normalt og kommer der fjer igen, når kyllingerne kommer?
2. jeg har læst at I gennemlyser ægene, hvordan gør I det? Jeg har været ved det, med lommelygeten I min iPhone. Men det eneste jeg kan se, er at der er en luft bobbel I bunden af æget.
3. er det så vigtigt at gennemlyse dem, er det ikke oka og se om der kommer kyllinger ud på dag 21. Det er ikke fordi hun er overbelastet af æg, har kun valgt at lægge 6 æg udnder hende. Netop fordi det er første gang jeg skal have kyllinger og derfor vil tage det med ro.
Skal jeg isolerer hende, hun går sammen med 2 høner og deres mand. Da jeg ikke turde at lukke mine silker ind til de store høns, (sussex). jeg har derfor 2 hønsehold. Men jeg er usikker på om hun kan gå sammen med de andre når kyllingerne kommer, det virker ikke til hun er generet af de andre.
Håber at dumme spørgsmål besvares herinde