Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skrog høne.  (Læst 3146 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Benny Rafn

• Passiv bruger
Skrog høne.
« Dato: 15 Marts , 2014, 17:47 »
Jeg har prøvet , men uden held at finde noget om skrog høns.
Vi har en stribet skovhøne, som lige har rundet et år, og hun er rugegal, og det har vi ikke noget at bruge til.
Er der et eller flere råd ud over tartelet fyld som kan vende damen af med at beslaglægge den ene af vores 2 redekasser.
Vi har en fabriks fremstillet kasse som de ikke gider bruge, og så en jeg selv har klampet sammen, og den vil de lægge æg i alle sammen (10 stk) men nu er de begyndt at smide æggene rundt omkring fordi de ikke kan komme til for damen.
mvh
Benny

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Skrog høne.
« Svar #1 Dato: 15 Marts , 2014, 19:03 »
Hej Benny
Sådan har vi andre det også... Hele 5 kasser og kun én blir brugt - sådan er høns bare! Det ville næsten være synd at smide så god en høne i gryden, blot fordi den gør, hvad naturen bedst har udstyret den med, nemlig evnen til at skrukke.. Vi andre går her og lokker og lokker og håber for Guds skyld, at der snart er én af de 13 damer, der gider lægge sig skruk!
Nogle har en idé om en sort spand og muligheden at afskrække på denne måde, de deler nok gerne ud af deres viden, ellers kan du søge under sort spand, og så er jeg sikker på, at mange gode tråde popper frem :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 15 Marts , 2014, 19:09 »
Skrog er noget der er inden i hønen når du har pillet kødet af. Hvis hun er liggegal er hun skruk!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Benny Rafn

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 Marts , 2014, 12:12 »
Tak for hjælpen, også med stavningen.
Benny

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 16 Marts , 2014, 12:48 »
Undskyld. Mit skolelærergen tog lige over. Men misforståelser pga. stavning kan være slemme.
Der er racer der næsten ikke skrukker. De er værd at overveje, hvis man ikke gider have at damerne smider sig på æggene hele tiden.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline thomas t

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 Marts , 2014, 21:45 »
Benny kan sagtens tage din høne. Så eR du frie liggekasseR igen :-)