Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Etårig høne og nul æg  (Læst 4119 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

• Gæst
Etårig høne og nul æg
« Dato: 13 Marts , 2014, 17:25 »
Jeg har en høne (orpington) fra marts 2013, som aldrig har lagt et æg. Er det indenfor "normalområdet" at en høne bare begynder sent? De andre høns både ældre og yngre lægger æg. Hønen virker på ingen måde syg og har normal adfærd.

Offline anneke

• Bruger
Sv: Etårig høne og nul æg
« Svar #1 Dato: 15 Marts , 2014, 00:04 »
Der findes høns som aldrig kommer til at lægge æg. Også blandt gode æglægningsracer.  Jeg ville vente til april og hvis den stadig ikke er kommet i gang er den nok mere velegnet til en god gryderet,
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 15 Marts , 2014, 07:03 »
den er sikkert for fed

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 15 Marts , 2014, 08:06 »
Jeg havde en maran der lagde et par æg, så gad hun ikke det pjat mere. Pt. har jeg en hollandsk dværg på 1½ år. Hun lagde æg sidste forår, så lagde hun sig skruk, og har ikke lagt et eneste æg siden da. Det kan være, at din orpington heller aldrig kommer i gang.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #4 Dato: 15 Marts , 2014, 11:26 »
Tak for svarene. Jeg vil vente tålmodigt en tid endnu -tror dog ikke at hun er for fed- har ikke vejet for nylig. Går i haven hele dagen og morer sig med at jage fugle.

Offline Christina Julie

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 16 Marts , 2014, 11:53 »
Det kan jo også være, at hun lægger æggene i haven, men at du bare ikke finder dem.
Har selv fundet æg de særeste steder :-)

Mvh Christina.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #6 Dato: 16 Marts , 2014, 17:27 »
Hvad farbve har hun i kammen og ansigtet? Hvis hun er godt rød som en høne der lægger æg - så gemmer hun dem nok...
Nogle maraner, nogle araucana.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #7 Dato: 16 Marts , 2014, 22:46 »
Jeg tror simpelthen ikke, hun er æglægningsklar. Den røde farve i ansigtet er under udvikling, men det har den være siden efteråret. Hun deltager ikke i de andre høns' 'æglægningsceremonier', trisser bare rundt sammen med hanen. Hun er ikke lavtrangerende og bliver ikke holdt væk fra foderet. Hun vælger til gengæld andre foderemner end de andre - ikke så "proteinsulten" efter ost, kød o.lign. - dog lidt mere her de sidste par dage.
Haven er ret bar lige nu, så der er ikke så mange gemmesteder, men hønsene har meget plads og man ved jo aldrig!
Jeg hæfter mig mest ved hendes adfærd og fødevalg, som er anderledes. Og håber det sætter gang i hormonerne, når hanen bliver gammel nok til at gøre sin hanepligt.

« Senest Redigeret: 17 Marts , 2014, 12:58 Fra Lene Skelmose »