Ja, så kunne jeg ikke dy mig længere i søndags, havde fundet rugemaskinen frem, kørt den i stilling med konstant temperatur og lagt 40 velvalgte æg i.
Det kørte fint, stille og roligt stod maskinen på sit vibrationsdæmpende håndklæde og brummede på sin vante plads i gæstebadeværelset og lovede kyllinger og forår. Og Konen med Æggene gik og drømte om søde, dunede kyllinger af både silker og araucanere.
Så kom datterens lille terrier-blanding i pleje (den er p.t. skilsmissehund), men intet problem i det, den plejer at bo i badeværelset for ikke at rage uklar med de 2 fastboende hunde. Rugemaskinen blev selvfølgelig rykket op på sektionen ved siden af håndvasken, for at kræet ikke skulle tygge i ledningen, det er nemlig set før.. Og den stod også ganske udmærket fast dér.
Måske har I gættet fortsættelsen? Jeps, ved ikke lige hvordan, men i formiddags, efter morgenfodringsturen, var alle æg på gulvet, maskinen oven på og alle håb om kyllinger knust.
Nå, maskinen ser ikke ud til at have taget skade, og æggene var af egen produktion, så de er ikke uerstattelige.
Jeg må på den igen - med nye æg!