hehe på facebooksiden blev jeg lykkeønsket og fik at vide at jeg skulle vænne mig til at skrive mine høns...

men jeg starter nu med at skrive mine kyllinger

jeg fik 3 uger gamle kyllinger med hjem fremfor daggamle. det gav et akut pladsproblem for den kasse de skulle bo i inden hønsefræseren blev færdigbygget er allerede nu alt for lille.
oven i det har de her i nattens mulm og mørke formået at vælte maden og smide savsmuld i deres drikkedims.
så hønemor her bliver lidt bekymret for om jeg kan risikere at de tørster og sulter sådan i løbet af natten og de dagtimer hvor jeg er i skole?
hvordan løser i andre det?
håber på at jeg i dag får lavet en størrre "gård" til dem indtil fræseren er færdig. har fået et hus foræret som jeg skal have sat en gårdd fast på (og sat andet tag på da det er drivhusplexi)
hvor meget plads i en fræser skal jeg forvente til 11 kyllinger? og hvor længe skal de gå alene uden de voksne?
hov ov en af hønerne jeg fik har været skruk og jeg fik at vide det sagtens kunne ske igen.
hvis hun får kyllinger skal hun så gå helt selv eller kan hun stadig gå i flokken når hun er mor?