Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mine Kyllinger...  (Læst 1269 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Janni Pedersen

• Passiv bruger
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
Mine Kyllinger...
« Dato: 11 Marts , 2014, 09:18 »
hehe på facebooksiden blev jeg lykkeønsket og fik at vide at jeg skulle vænne mig til at skrive mine høns... ;) men jeg starter nu med at skrive mine kyllinger  :laugh:

jeg fik 3 uger gamle kyllinger med hjem fremfor daggamle. det gav et akut pladsproblem for den kasse de skulle bo i inden hønsefræseren blev færdigbygget er allerede nu alt for lille.

oven i det har de her i nattens mulm og mørke formået at vælte maden og smide savsmuld i deres drikkedims.

så hønemor her bliver lidt bekymret for om jeg kan risikere at de tørster og sulter sådan i løbet af natten og de dagtimer hvor jeg er i skole?

hvordan løser i andre det?

håber på at jeg i dag får lavet en størrre "gård" til dem indtil fræseren er færdig. har fået et hus foræret som jeg skal have sat en gårdd fast på (og sat andet tag på da det er drivhusplexi)

hvor meget plads i en fræser skal jeg forvente til 11 kyllinger? og hvor længe skal de gå alene uden de voksne?

hov ov en af hønerne jeg fik har været skruk og jeg fik at vide det sagtens kunne ske igen.

hvis hun får kyllinger skal hun så gå helt selv eller kan hun stadig gå i flokken når hun er mor?
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have

Offline Fru Andersson

• Passiv bruger
    • Visit Læsø
Sv: Mine Kyllinger...
« Svar #1 Dato: 11 Marts , 2014, 10:33 »
Hej Janni...
Det bedste råd, jeg kan gi' dig er, at du skal gå på biblioteket og låne alle de bøger, der er om høns.
Så kan du - i ro og mag - sidde og læse og finde ud af, hvordan du vil/jan gøre tingene..
Når du spørger så "bredt" som her, risikerer du at få så mange forskellige svar, at du bliver helt "rundforvirret"
- fordi man ofte "finder sin egen måde at gøre tingene på" alt efter hvilke forhold, man har...
Med venlig hilsen
Hanne
1,6 Gul Orpington
1,7 sort/blå sølv Maran
2,12 sort/blå Australorps
1,6 sølvhalset Dorking
0,14 Faverolles, Wyandott, Araucana, Australorps
Ester - Beagle tæve på 5 år
Lucas - Golden Retriever kastrat på 7 år
Anna og Aksel - huskatte på 3,5 år
3 skønne islandske heste, Siggi på 19 år. Kiljan og Jörfi på 4 år
7 bifamilier af Den Brune Bi

Offline Janni Pedersen

• Passiv bruger
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
Sv: Mine Kyllinger...
« Svar #2 Dato: 11 Marts , 2014, 10:43 »
Jamen jeg er rundforvirrret  <H <L

jeg synes nemlig det ser ud til at alle skiller derees skruk fra men samtidig læser jeg at hanen er god til at passe kyllinger  :o

og de kyllinger jeg har nu ville blive hakket i småstykker hvis de kom ind til flokken?

jeg er rigtigt rigtigt forvirret omkring hele kyllingekonceptet og kan ikke rigtigt finde noget brugbar litteratur online. og biblioteket er ikke en mulighed i min bette lille by desværre.
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have