Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: tror i man kan have drærg kochin til at gå sammen med stor Australorps?  (Læst 1957 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hrhanegal

• Passiv bruger
Ja som over skriften lyder, tror i så det kan lade sig gøre uden problemer..

jeg har før haft Engelske Araucaner og dværg kochin til at gå sammen uden problemer, men der var hanen jo heller ikke så stor som den Australorps hane som jeg har nu :)

Og er der nogen af jer som evt. har Nogle drærg Kochin til salg, helts i Østjylland ?

vh. Joan

Offline Rudy

• Bruger
Min erfaring med Dværg Kochin som jeg har avlet/opdrættet/udstillet i ca. 25 år, siger mig at med deres utrolig korte ben og meget stille temperament, så bør de kun gå sammen med racer som har samme temperament og opførsel. I dit påtænkte tilfælde, vil Dværg Kochin iflg. sagens natur komme aller lavest i hiraki og hvis man ikke der flytter sig hurtig nok så giver det klø (hakken i nakken osv.), dvs. at disse små fjerholde vil altså temmelig sikkert få en hel del klø, og det er ikke dyrevelfærd.
Hold dem sammen med f.eks. Dværge af racer som Brahma, Orpington, Charbo osv.

Offline hrhanegal

• Passiv bruger
Tak svar :)

Jeg tænker også jeg evt. kan lave et lille hus til dem, men det ville jo selvfølgelig være nemmere hvis de kunne gå sammen..

Ang. hvilke racer de kan gå med så vil jeg bare lige sige, at da jeg havde en lille kochin høne der gik sammen med mine E. araucanaér så var hun altså bedste venner med hanen, som hun nærmest stod under og sov:)

De høns jeg har nu er helt utrolig rolige også hanen, men de skal selvfølgelig ha´det godt, så de skal ikke bare lukkes ind hvis det ikke kan lade sig gøre :)

Offline hrhanegal

• Passiv bruger
Hej igen,

Ruby ved du evt. hvor mange æg en dværg kochin sådan ca. lægger pr. år :)

Tak..

Offline Rudy

• Bruger
Hej igen,

Ruby ved du evt. hvor mange æg en dværg kochin sådan ca. lægger pr. år :)

Tak..

Det kan jeg da sagtens Joan, jeg kan svare ud fra mine erfaringer, som nævnte igennem ca. 25 år med Dværg Kochin.
Dværg Kochin er en ganske habil æglægger, f.eks. set i forhold til Toppede Hollændere som kun lægger ½ så mange æg, bortset fra foråret.
Mine Dværg Kochin lagde gerne æg det meste af vinteren (unghøner udruget i tidlig forår) og vedblev deres æglægning til langt hen på efteråret. Dog vil æglægningen være afbrudt af perioder hvor de skrukker, da racen er meget glad for at ruge og den er godt som kyllingefører. Når de var i æglægning kunne de fint præstere 5 (undertiden 6) æg ugentlig pr. høne.