Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tilløbet høne?  (Læst 3632 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
Sv: Tilløbet høne?
« Svar #15 Dato: 07 April , 2009, 08:24 »
Må lige rette så der ikke kommer misforståelser..

Hundehandlere findes jo ikke kun i Jylland eller hønsehandlere.. nej mente at mulighederne for måske skaffe kontakter herinde.. Var der nok flest af i Jylland.. Under nogenlunde ordnede forhold :)
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #16 Dato: 07 April , 2009, 08:36 »
Det lyder altså som om jeres høns får det som blommen i et æg. ;) Du har virkelig tænkt over tingene. <M

Rigtig ærgerligt at "jeres" fremtidige høns mistede hovedet. Men som su selv siger så kan I nu serv vælge de høns I skal have. For at være helt sikker på at I får nogle gode og sunde høns ville jeg købe høs af nogen her på Forum. Så vidt jeg er orienteret bor der en del Forum-folk i jeres ende af landet. Prøv at kigge i den blå fae for oven uder Medlemmer. Jeg mener man kan spotte de forskellige Forum-folks lokation der. Der må da være nogle af dem der får en masse lækre kyllinger på denne årstid. :P

Mon ikke det ville være en god idé at give jeres høne (hvad hedder hun?) selskab af nogle varmefri kyllinger. De kan gå sammen med hede med det samme og er ikke for overvældende selskab i det der indtil videre har været hendes hus.

Jeg synes egentlig det er rigtig flot at I får hende til at spise af jeres hånd. Hvis hun aldrig rigtig har været i hænder er det meget naturligt at hun ikke synes det er fedt at blive rørt ved. Men mon ikke det kommer, for hun er da godt på vej.

Og Tillykke med ægget. Det er da super. <I
Får hun skaller? Det har hun brug for for at omsætte foderet til energi og "prut". ;)

Det er med hønsepindene er der mange høns der ikke helt har forstået er en del af deres naturlige adfærd. De skal ofte hjælpes lidt på vej ved at man sætter dem op på piden, når man putter dem om aftenen. Jeg har et par stykker, der også syes bedst om at sove i redekasserne, men har man en flok høns bliver de let oget griseri i redekasserne, så det er en god idé at hjælpe dem op på pinden, så lærer de det også mere eller mindre hurtigt. ::)

Held og lykke med at finde flere artsfæller. Det lyder rigtig skønt hjemme hos jer. :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 07 April , 2009, 08:37 »
Det var da rigtig ærgerligt med de andre høns, for dem kunne I jo uden videre have sat sammen.
Wyandot lyder som et godt valg, de er gode æglæggere, også om vinteren, gode skrukker og kyllingeførere og meget omgængelige.
Høns er jo ikke egentlige kæledyr, så hun tillader faktisk meget mht berøring.
Vi havde på et tidspunkt en MartinJ, der skrev og vidste en masse om foder osv. Jeg kan huske at han på et tidspunkt frarådede rug.
Mine får hvad de finder i haven, desuden har de adgang til æglægningsfoder og jeg giver dem nogle håndfulde knækkede blandede korn i løbet af dagen. Dertil kommer godbidder og hønseguf.
Jeg synes I skal få fat i flere høns, for det er jo flokdyr.
Måske kunne man få en først og så 2 uger senere 2 mere, for så tror jeg at det giver mindst ballade. Hvis der kommer 2 eller flere på én gang, kan det nemt være at den enlige bliver slemt kanøflet.
Jeg er sikker på at der er nogen her, der kan hjælpe jer med at få nogle gode høns.
Det kunne også være nogle hønniker, men det er ikke sikkert, der er så mange af dem på denne tid af året?
Held og lykke, og lad os endelig høre fortsættelsen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #18 Dato: 07 April , 2009, 08:56 »
Den kvikke høne har da haft en forudanelse om at det var på tide at finde et nyt hjem, mon ikke?
Tillykke med hende.
- og overvej så lige, hvor tam hun skal blive. Jeg har haft en, der sad på skødet af gæsterne når der på sommerdage blev serveret kaffe med kage i haven. Hun tiggede hæmningsløst.....
Ankerine
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline P. Jakobsen

• Bruger
Sv: Tilløbet høne? (tester lige)
« Svar #19 Dato: 16 April , 2009, 19:42 »
Skal lige se om jeg kan indsætte bare et billede. Nu jeg har haft et hyr med at prøve at få dem ned under 500 kb  ;D

Ankerine.. Jeg ser jo gerne den lille høne bliver nogenlunde så tam, så man kan f.eks aflive eller behandle den for utøj, kalkben m.m., uden den er decideret bange for hvad der skal ske..  :-\ mener alt for meget basken med vingerne og angst i helhed.. :)

jeg sætter lige lidt flere billeder ind senere.. Fordi er ikke helt sikker på det går så godt første forsøg  ;D
0,1 puttemor i minderne.
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 16 April , 2009, 19:46 »
Hun er rigtigt sød  :-*

Tak for billede - sæt gerne flere ind, vi elsker billeder her!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #21 Dato: 16 April , 2009, 20:13 »
Ja tak for billedet. Hun er da BÅDE kvik og køn.
Forkæl du hende bare - man kan jo spærre hende inde når hun bliver for nærgående overfor gæster. Min aldrende Gudmoder fik en oplevelse for livet da MIN kælehøne sprang op på hendes skød og spiste hendes rosinbolle!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 16 April , 2009, 20:17 »
Min aldrende Gudmoder fik en oplevelse for livet da MIN kælehøne sprang op på hendes skød og spiste hendes rosinbolle!

Ha,ha  ;D 
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #23 Dato: 16 April , 2009, 21:14 »
Her er lige lidt flere :)

Kan se det første billede er lidt rystet..  :-[ Og det næste ja der poserer hun bare ikke godt for kameraet.

Men sidste nyt er.. Det er kun en midlertidig hønsegård med lille hus til.. Der er dog plads til 2 hjemmefikset redekasser (2 rengjorte trækasser med halm). Det skal flyttes over i den anden side af haven.

Jeg har stadig ikke fundet en enkelt høne/varmefri kylling eller lign. til hende.. Så er nok nød til at køre ned på en gård og købe en hybrid mere. Indtil jeg måske kan få købt 2 mere på f.eks dølle daggamle kyllinger? Det vil jo nok også være et lidt spændende "projekt" at pyldre om dem..

Men på billederne ser man et lille udpluk af menuen  ;D Der er dog kommet halvtag over foderet nu.

Og så lige i det hun bliver lukket ud om morgenen plus hønsegård.. Hun støvbader under den store gran og hylden :)

Er der mon nogle der kan se om hun er en race? eller bare en god rød amerikaner.. Hun lægger i hvertfald godt med æg. Ind til videre har der været et hver morgen.

Hi hi den med rosinbollen var god  ;D De dyr de dyr.. men det må man nu leve med her hvis det sker.  ;) Puttemor er jo ikke den eneste der har sine særheder her allerede. Så gæster er nok vant til lidt af hvert

En nyopdaget charme hun har.. er hun er begyndt at gå ud.. Og så se om det gode (skralderne) er lagt ud fra start.. Hvis ikke går hun i seng igen  ;D

0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #24 Dato: 16 April , 2009, 21:16 »
Og lige et sidste   ::)
0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #25 Dato: 16 April , 2009, 22:11 »
Hold da op, hvor er det flot af en midlertidig løsning at være!

Og hun ser bare rigtig sød ud, og sikke I forkæler hende! :)

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #26 Dato: 16 April , 2009, 23:11 »
Mange tak Christina  :)

nej den side er ikke så god.. hvis man skal tage hensyn til naboen.. Han har terresse lige ved siden af næsten.. Så hvis der kommer et høns mere er det måske ikke så lækkert at have ved sin side, når man sidder og griller  ??? Naboen til den anden side har intet imod der vil komme en gård op af sin grund.

Den anden side ligner den nuværende hønsegård meget (træer og sådan). der mangler bare lige et hønsehus og en giga laurbær-kirsebær der skal fjernes meget af  :-[ puhaaa.
0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #27 Dato: 17 April , 2009, 07:03 »
Historien om én høne, det bliver til en hel hønsegård.
<C <S <S <S <S <S <S <S <S <S <S
Man fornemmer hurtigt at her er et alvorligt angreb af hønsefeber på vej - uhelbredeligt er jeg bange for  *o *h *o
Vær du glad for at du er blandt ligesindede  *p
Jeg tror det er godt din høne snart får selskab, en skam du bor så langt væk, for ellers kunne du have fået et par af mine wyandotter :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #28 Dato: 17 April , 2009, 07:49 »
Tænk og være høne der, med egen salat bar  *l
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #29 Dato: 17 April , 2009, 15:26 »
Ihh Det ville have været skønt at være jyde lige i øjeblikket  :)

Tak ville jeg meget gerne have taget imod Marianne. Men jeg kigger videre.. Og håber.. De fleste af vores bekendte er orienteret og har også fået tilbud fra her og der.. På haner  ??? suk suk  ;D
0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle