Hej Niels og Jaue, tak for jeres svar.
Vi har godt før haft købt økofoder hos land og fritid, men det er simpelthen for dyrt, især med de mængder som vi bruger. Jeg er i teorien ligeglad om det er færdigblandet, eller om jeg skal blande det selv, så længe det er økologisk.
Jeg tror at jeg vil prøve at kontakte de lokale økolandmænd (Tak for linket), men det rejser dog en bunke nye spørgsmål.
Hvis jeg får en bunke forskellige økologiske fodervarer hjem, majs, rug, ærter og havre, kan jeg så fodre med samme blanding til både mine æglæggere og kyllinger? Det er klart at det til kyllingerne skal males på en måde, men vil det være godt nok til:
1. At kyllingerne vokser sig stærke (nu er der jo ikke længere div medikamenter i)
2. Tilstrækkelige med vitaminer/ mineraler til at hønsene lægger godt med æg?
3. nok til at holde coccidiose (og andre parasitter) og sygdomme fra døren, eller skal jeg tilføje noget til korn/majs-ærte blandingen?
Jeg har søgt og læst hvad jeg kunne ang. tilskud af vitaminer og mineraler når man fodre med økologiske korn, ærter og majs, men syntes ikke jeg er blevet meget klogere på hvad den generelle konklusion er.
Jeg kan nok ikke komme helt uden om at købe fra forskellige steder, men det ville dog være rart hvis man kunne nøjes med at bestille et sted fra, især når vi taler store mængder.
Tak