Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor dybt skal sikringsnet ligge - 30cm ?  (Læst 7935 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hillker

• Passiv bruger
Hvor dybt skal sikringsnet ligge - 30cm ?
« Dato: 06 Marts , 2014, 20:08 »
Jeg er ved at bygge hønsegård.  Jeg har foreløbig gravet ca 30 cm af på de 9m2 hvor der skal være hønsegård - det er min plan at montere volierenet 12x25mm Ø1,2mm tråd i bunden af gården som sikring mod alt fra mus til ræv..

Er det nok at lægge det 30 cm nede, uden at hønsene bliver generet af det ?

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Hvor dybt skal sikringsnet ligge - 30cm ?
« Svar #1 Dato: 06 Marts , 2014, 20:17 »
Du sikrer ikke din gård/voliere ved at nedgrave net 30 cm.  Det er bedre at lægge net ½ meter ud, lidt under jorden så man ikke falder i det.  Evt. suppleret med el-hegn.

Offline Hillker

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Marts , 2014, 20:37 »
Du sikrer ikke din gård/voliere ved at nedgrave net 30 cm.  Det er bedre at lægge net ½ meter ud, lidt under jorden så man ikke falder i det.  Evt. suppleret med el-hegn.

Det er vel bedre at sikre under gården, end rundt om ?

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 06 Marts , 2014, 20:55 »
Det er vel bedre at sikre under gården, end rundt om ?

Ikke hvis man tilbyder sine høns en pæn stor hønsegård, og hvis der til med er beplantning mhb. på skygge, så bliver det ikke nemt.
Men OK, hvis det kun er en lille gård så kan det vel være overkommeligt.
NB: metoden med ca. ½ meter net ud under jorden omkring gården er en almindelig kendt og brugt i de kredse jeg kommer :)

Offline Niels Andersen

• Passiv bruger
  • Hjemmegående skibs- og havenisse
« Svar #4 Dato: 06 Marts , 2014, 22:13 »
Jeg har selv 13x13mm volierenet i bunden af mit hønsehus, så har jeg lagt beton rundt langs kanten for at lukke af mellem bund og væge. Der er vel ca. 10 - 15 cm sand oven på igen, og det fungere fint. I en hønsegård skulle der gerne være lidt bedre muligheder for at skrabe og støvbade, så 30 cm sand eller jord vil jeg vurdere til at være fint.
1.4 Gallus gallus domesticus 'rød dorking'
0.1 Gallus gallus domesticus 'lys sussex'
0.2 Gallus gallus domesticus 'hul-i-hækken'
1.1 Anser anser domesticus 'grå danske'
1.1 Felis catus 'gråstribet alm. europæisk korthår'
0.0.1 Homo sapiens sapiens 'alm. dansk' - egen avl :)

Offline Hønsefreak

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Marts , 2014, 18:30 »
Du kan evt tage tagplader og grave 70-90 cm ned i jorden, og ligge fliser omkring volieren, oftest kan man finde disse materialer til overskuelige priser i Gul og Gratis eller DBA..

Offline elnegård

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Marts , 2014, 19:43 »
Er det sikring nok og grave plader ned?
Har lige lagt net i bunden af min gård, da mikkel var her i sidste uge og tog 2 damer.
Skal til og bygge større hus og gård, og vil ikke ligge net i bunden da der skal være beplantning derinde og gerne vil have muligheden for at grave ud til tider.
Jeg tænker tanken om elhegn, for han skal ikke ind igen.
Men der er 3 børn i huset fra 2-9 år og den mindste vil nok være svær og forklare at han skal holde fingrene væk.
Jeg ved nogen siger at små børn ikke leder strømmen på samme måde som voksne. Men jeg tør ikke tage chancen...
0,1 kone
1,2 børn
1,1 hunde
1,9 brahma
0,1 isa brown
0,1 lys sussex
0,3 blandings høns

Offline Hillker

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 16 Marts , 2014, 20:02 »
Jeg ville ikke turde tage chancen med små børn og elhegn. Det er også derfor jeg selv satser på at holde Mikkel ræv på afstand med mekanisk sikring.

Er det sikring nok og grave plader ned?
Har lige lagt net i bunden af min gård, da mikkel var her i sidste uge og tog 2 damer.
Skal til og bygge større hus og gård, og vil ikke ligge net i bunden da der skal være beplantning derinde og gerne vil have muligheden for at grave ud til tider.
Jeg tænker tanken om elhegn, for han skal ikke ind igen.
Men der er 3 børn i huset fra 2-9 år og den mindste vil nok være svær og forklare at han skal holde fingrene væk.
Jeg ved nogen siger at små børn ikke leder strømmen på samme måde som voksne. Men jeg tør ikke tage chancen...