Den skægge lille fætter, kan kravle i træet, fordi den har stammen at støtte kroppen til

Ligesom en ræv kan forcere et to meter højt hegn eller plankeværk, fordi den sætter af på, eller ligefrem kravler i hegnet. Den kan ikke hoppe to meter i den frie luft. Spørgsmålet er, om den er i stand til at gå linegang ude i den blå luft på en rund rafte. Det er muligt, men jeg har aldrig hørt om det.
Ellers var der jo en ide til kommende hønseluger i kommende hønsehuse. Hvis det er et stort hus, hvorfor så ikke lade lugen ud til hønsegården sidde oppe under tagskægget, i stedet for nede ved jorden, som de plejer?
Så kan man bruge samme princip. En almindelig hønsestige inde i huset, og ude i hønsegården en rund glat granrafte op til lugen under tagskægget. Så må det alt andet lige være sværere for ræven at komme ind om natten i alle de hønsehuse, hvor ejeren glemme at lukke. Det sker jo for alle på et tidspunkt.
Og Ja jeg har også tænkt på, hvilke akrobatiske evner, det kræver at samle æg i det hus. Noget med lianer og Tarzan og Jane for at svinge sig over til huset. ;)Eller måske man kunne lave en stige/trappeordning bag på huset. Jeg rumler lidt over ideen.