Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kendskab til Rosengård  (Læst 2563 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kendskab til Rosengård
« Svar #15 Dato: 02 Marts , 2014, 12:15 »
http://www.rosengaard-friland.dk/12774/Racebeskrivelser

I det mindste er de begyndt at skrive (godt nok inde på selve siden) at de fleste høns de sælger er hybrider, selv deres "mørke Sussex" er en hybrid-

Billedet af deres Rhode Island Red ligner nu mere en New Hampshire og deres farvebetegnelse er nu lidt "sjove".
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #16 Dato: 02 Marts , 2014, 13:11 »
Jeg har for et par år siden købt nogle Hellevad-høns hos dem, for at have nogle æg.

Jeg synes det er sympatiske folk, som først og fremmest giver dyrene gode forhold, mens de har dem. Masser af plads både ude og inde, adgang til grønt osv.

De er omhyggelige med papirarbejdet, så du har dokumentation for dyrenes vaccinationer.

De 'opfinder' selv nogle betegnelser her og der - så hønsene hedder 'Rosengård' til fornavn alle sammen. Og det er fabriksfugle de har, men sunde og raske og med naturlig adfærd. Mette, som jeg handlede med, er venlig og giver gerne en rundtur til dyrene til et medbragt barnebarn.

Jeg synes IKKE de prøver på at snyde nogen, men deres varer er, som de er. Og opdrættere af racefjerkræ ville aldrig røre deres fugle med en ildtang.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #17 Dato: 02 Marts , 2014, 13:49 »
jeg har haft dyr fra rosengård, og de er bestemt sunde og raske, og forholdene derude er ganske gode. Men det er ikke racetypiske dyr de har, så hvis man søger nogle bestemte ting evt til videre avl, er det ikke derfra dyrene skal komme. Hvis man bare skal have dyr til haven, og ikke tager det så nøje at en new hampshire ikke har de helt rigtige farver, og maran æg er så lyse at de faktisk ikke er maran æg så kan de godt anbefales. Men som sagt, skal de racetypiske ting være i orden så skal man lede lidt hos de respektive avlere af lige netop de racer man søger
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #18 Dato: 02 Marts , 2014, 15:26 »
Sjovt med deres Rhodelænder... som ligner en NH som Lene skriver. De påstår så at det er en ok skruk, men det er hverken Rir eller NH.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Anja Jensen

• Passiv bruger
  • 3 høns i haven :)
« Svar #19 Dato: 09 Marts , 2014, 22:49 »
Jeg har tre tøser fra Rosengård, som jeg købte sidste sommer.. Gode og nemme høns.
Har dog haft en sort Rosengård også, som måtte lade livet for lidt over en uge siden pga pludselig opstået ukendt sygdom.
Har ingen erfaring med racer og for nuværende heller ikke interesse i andet end forskellige farver, som pynter i haven og giver gode æg :-)
Jeg tror, jeg skal ud at hente tre mere ved Rosengård, når der er nye unghøns :-)
0,1 rød Italiener, 0,1 Königsberger, 0,1 Sølvhals.
Kyllinger klækker lystigt under Kønigsbergeren lige nu...
Cocker spaniel, 4 år, Goldenmix, 11 år, 2 kastrerede huskatte, 30 guldfisk i havedammen.