Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Højte på hegnet  (Læst 4476 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Cecilie29

• Passiv bruger
Højte på hegnet
« Dato: 28 Februar , 2014, 13:25 »
Jeg går og planlægger høns, og læser om alt.
Jeg tænkte på hvor højt skal hegnet i deres gård være.
Har tænkt på orpington høns. Og tænker om hegnet skal være 180 cm eller kan jeg lave det på en meter og så overdæk det så andre dyr ikke kommer ind og de ud selvfølgelig;)

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Højte på hegnet
« Svar #1 Dato: 28 Februar , 2014, 16:25 »
1 meter kan let holde netop den race inde- de er rolige og ikke så flyveglade......... meeen hvis de bliver bange nok- f. eks. pga en kat kan de godt hoppe over. Jeg har en del Orpington i min lille flok men er meget glad for 180cm hegnet- især fordi hundene ikke hopper over og katten kun en enkelt gang i døgnet  ;)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 28 Februar , 2014, 16:27 »
Mine Orpington´er bliver bag 80-90 cm højt hegn. Også inde i huset, er det højden på adskillelsen på rum /o  Ser aldrig dem på forkert side da de går sådan at der ikke lige kommer katte eller ræv og skræmmer dem - og jeg har mange Orpington´er ;)
Men har man de ikke helt race-rene, som desværre ofte ses udbudt til salg, så hopper de over et meget højere hegn, tilmed at de ikke er til at få rolige og tamme

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #3 Dato: 28 Februar , 2014, 20:25 »
Hej. Jeg har også mange orpington, og så Rudy siger, er 90 cm nok, også selvom det ikke er overdækket. Jeg vil kraftigt anbefale dig et strømhegn rundt om hønsegården, for uanset højde på hegnet, så kommer ræven ind hvis ikke der er strøm på, det holder iøvrigt også naboens hund ude som kam være lige så slem som ræven.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Cecilie29

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 Marts , 2014, 10:44 »
Tak for svar:)
Ja ræven kan vel nemt grave sig ind...

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #5 Dato: 01 Marts , 2014, 13:15 »
Tak for svar:)
Ja ræven kan vel nemt grave sig ind...

Ja, men ræv er nem at sikre sin hønsegård imod. Blot et el-hegn monteret nederest og oppe i top.  Meget vanskeligere bliver det når/hvis der er tale om mink og mår, som næsten er umulige at holde ude.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #6 Dato: 02 Marts , 2014, 16:00 »
Hvis du vil have net i toppen,så vil jeg anbefale at du laver det så du selv kan komme  rundt indenunder. Efteråret og vinteren er ikke den fedeste tid og kravle i smadderet på fordi man ikke kan stå op :)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk