Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sagde I livskraftig!  (Læst 723 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ann M

• Passiv bruger
Sagde I livskraftig!
« Dato: 23 Februar , 2014, 21:23 »
Hej forum. Syntes lige jeg vil fortælle jer om noget jeg aldrig før har været ude for. Har de sidste par uger udruget kinesiske og jumbo vagtler. Alle klækkede på dagen den 18. Februar og tilbage i rugemaskinen lå 2 kinesiske og 3 jumbo æg. Tænkte jeg ville give dem en chance og lod dem ligge et par dage. Intet skete. Den 20. ville jeg så rengøre maskinen og fjerne de sidste æg. Da jeg tog et af jumboæggene op pippede det. Der var en lille revne på en cm. Lagde det tilbage. Tændte maskinen igen og tænkte: du får en chance. Troede ikke rigtigt på det. Har før hjulpet nogle ud med dårligt resultat. Så havde besluttet - ikke denne gang! Og igen - intet skete. Var ikke hjemme i går, så her til morgen slukkede jeg maskinen og tog æggene op. I tror det er løgn, det pippede stadig. Og stik imod min beslutning pillede jeg skallen af, fugtede hinden, og ud foldede sig en livlig kylling. Den gik i rugemaskinen i 3 timer og blev så sat over under varmelampen. Så vidt jeg kan se, er den eneste skavank en skæv fod. En stædig lille en, der nu render rundt mellem sine søskende - 5 dage for sent  :) mvh. Ann
Med venlig hilsen Ann
Den lykkelige ejer af:
1.0 mand
3.2 voksne børn
0.1 hund Amstaff
1.5 Lys Sussex
0.5 laksefarvede Faverolles
0.1 kyller (Sussex)
1.2 japanske vagtler

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Sagde I livskraftig!
« Svar #1 Dato: 24 Februar , 2014, 05:44 »
Fantastisk /o Lad os håbe, at dens vedholdende stædighed for at få lov til livet vil fortsætte, nu hvor den snærende skal er brudt.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 24 Februar , 2014, 07:08 »
Et af livets små mirakler. *p

Tak for beretningen. Det er en heldig lille en der kom til verden der :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lone

• Bruger
« Svar #3 Dato: 24 Februar , 2014, 08:07 »
Jeg har også ofte fået kyllinger med skæve fødder, kommet efter sen klækning, og tror, der er en sammenhæng. Men husk, du kan hjælpe den med skinner/ massage af - måske - de stramme ledbånd, eller hvad der nu gør foden skæv.
Pøj-pøj med fighteren  /o
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Ann M

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 Februar , 2014, 09:17 »
Tak for de varmende ord! Den spiser og drikker fint og løber rigtig fint rundt med de andre trods foden. Har før hjulpet nogle ud, som jeg var nødt til at aflive efterfølgende - skaderne var for store. Men denne her er jeg sikker på klarer det  :) Mvh. Ann
Med venlig hilsen Ann
Den lykkelige ejer af:
1.0 mand
3.2 voksne børn
0.1 hund Amstaff
1.5 Lys Sussex
0.5 laksefarvede Faverolles
0.1 kyller (Sussex)
1.2 japanske vagtler