Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk - sorry hvis genpost  (Læst 9200 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Skruk - sorry hvis genpost
« Svar #15 Dato: 21 Februar , 2014, 23:47 »
Afskrukke en silke.  *g *g

Det var dagens bedste joke.

Hvis det er muligt at følge Metmus' anbefaling er det nok bedste løsning. Hvis hønen er dygtig, ikke blot til at skrukke, men også som kyllingefører, og det er mange silker, så kan man sagtens lade hende ligge i de eksisterende faciliteter.
Mvh
Erik Andersen

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #16 Dato: 22 Februar , 2014, 07:38 »
Jeg kan varmt anbefale dig at finde rugeskema under "Downloads", hvis du går i gang med at ruge ud. Der kan du via gode tegninger føle udviklingen i ægget dag for dag. 
Jeg mindes også at der tidligere (for år siden) har været linket til en engelsk hjemmeside med billeder af lysning af æg, hvor der også var eksempler på dårlige æg. Kan dog ikke selv finde linket længere.
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 22 Februar , 2014, 22:03 »
Metmus, du skriver at når hønen får kyllinger så skal hun ikke foretage sig yderligere... Jeg er også total nybegynder med høns, og da jeg skal ha dværg kochin som også skrukker ret meget, så skal jeg lige høre.. Skal skrukhønen og hendes kyllinger ikke have deres eget hus og gård?? Der bliver skrevet at hun ikke kan give dem det, vil du så stadig anbefale at hun får kyllinger? Står lidt i samme situation nemlig:-)

Jeg har flere år i træk haft en hønemor med kyllinger sammen med alle de andre høns, det har aldrig været et problem hos mig, men det er selvfølgelig én af de ting, man er nødt til lige at holde øje med..de andre kunne måske være lidt efter de små, men hønemor beskytter dem, fører dem til vand og mad osv. De behøver ikke nødvendigvis deres egen hus og løbegård..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline mgs

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 23 Februar , 2014, 17:04 »
 /o