Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kan appenzeller få kyllinger med wyandotter?  (Læst 2930 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jane Maibritt Petersen

• Passiv bruger
kan appenzeller få kyllinger med wyandotter?
« Dato: 23 Marts , 2009, 09:37 »
Hejsa....

Er der nogen herinde der kan fortælle mig om en appenzeller høne kan få kyllinger med en dværg wyandot hane. Vi har nemlig tænkt os forsøge at få kyllinger, men har 5 wyandot høns og appenzeller høne, jeg synes ikke at kunne se nogen forskel på æggene, så det ville jo være fjollet at lade en høne ruge på æg som man i forvejen ved ikke bliver til noget ;)

Håber at få svar på mit spørgsmål.

Med venlig hilsen
Jane

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: kan appenzeller få kyllinger med wyandotter?
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2009, 09:49 »
Jo det kan de sagtens. meeen jeg ved ikke hvor godt/kønt resultatet bliver, de er jo to vidt forskellige racer ! :o :-\
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jane Maibritt Petersen

• Passiv bruger
Sv: kan appenzeller få kyllinger med wyandotter?
« Svar #2 Dato: 23 Marts , 2009, 12:40 »
Der skal også være lidt plads til de skæve eksistenser  :D.. og hvem ved, måske bliver de rigtig fine.... men troede måske ikke de kunne når wyandot hanen er dværg og appenzeller ikke er, i hvert fald ikke hvad jeg ved af, men den er såmæn ikke større end de øvrige høner.

Vi må se hvad der kommer ud af det... så nu mangler jeg bare at en høne bliver skruk  ;)

med venlig hilsen
Jane