Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mikkels opdaterings tråd :D  (Læst 1077 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Mikkels opdaterings tråd :D
« Dato: 22 Marts , 2009, 14:17 »
Her vil der løbende komme opdateringer om hvad der sker i hønsehuset, og rundt omkring mig.. Det er lidt ligesom en blok, men en blok er der bare ikke så mange der ser som en tråd :)... Håber det er tilladt ;)

Der er jo sket lidt forskelligt sidden jeg fik mine dejlige høns hjem i februar (12-14). De skånske er blevet meget store, og er ved at have nogle rigtig flotte dragter, som de lystigt går og viser sig frem i :D.. I mellemtiden har min ene silke smidt sig skruk, og jeg besluttede at hun da skulle have et kuld kyllinger, så jeg kontaktede Egon her fra forum for at få lidt rugeæg til hende :D.. Det blev til 7 stk landhøns og 3 stk skånske blomsterhønseæg. Hun ligger lystigt og ruger på alle 10, og kunne jo ikke lige dy mig, så havde en ude idag for at se om man kunne se liv i det :D.. Der var sørme fine blodåre i det, så nu venter jeg spændt et par dage endnu med at lyse dem alle :D.. De har været under i 5 dage nu.

Den anden dag fik jeg en lys ide :D... Min far skyldte mig en tjeneste, så fik ham overtalt til at drage med over i en nærliggende skov hvor vi hentede ikke fære end 35 små og store fyrtræer til hønsegården, så nu er den blevet fint grøn igen.

Imorges drog jeg til østkysten, nærmere bestemt til Berit, og nu er jeg så kommet hjem med hele 16 stk fjerbolde mere :D.. 13 skånske kyllinger og 3 stk gule silker, her i blandt en hane (wee! Hanegalen om morgenen igen :D!!)

De går alle fint rundt i mit andet rum nu, og rigtig råhygger sig :D

i morgen kommer hegnsmanden, og deler hønsegården op i to, så kan de nye også få udgang til deres egen gård :D...

Det var alt for nu :D..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Mikkels opdaterings tråd :D
« Svar #1 Dato: 22 Marts , 2009, 14:44 »
Det lyder da rigtig hyggeligt, du har da efterhånden en del dyr at passe, men held og lykke med dine nye dyr.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 22 Marts , 2009, 16:09 »
Orv Mikkel...
Du er da efterhånden oppe på mange.
Har din mor og far opgivet at sætte begrænsninger ?
Tillykke med de nye.
MVH Lene

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Marts , 2009, 16:20 »
Tak skal i have ;)

Lene: Mere eller mindre :D.. Der skal bare kun være 20 i alt til oktober. Det er sådan set den eneste begrænsning, så må se til den tid kan jeg sikkert også vælge de bedste ud, og sælge resten ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.