Sidst jeg skrev herinde, var da mine høns begyndte at spise æggene. Det blev til at jeg slagtede dem alle sammen, da jeg ikke kunne komme det til livs.
Så fik jeg et nyt hold, og nu gør de det samme, og hvor er det dog irriterende. Hvad gør jeg galt?
1. De vil ikke gå i mine redder kasser og har aldrig gjort det. De måler ca. 30x35 og jeg har både forsviningskasser og almindelige redderkasser. De ligger sig pænt i et hjørne af hønsehuset istedet. Det er jo et problem, men hvorfor vil de ikke ligge i kasserne???
2. Efter at have tænkt mig om, så er problemet opstået efter at jeg har fået nyt hønsehus. Jeg lavede et gammelt legehus om til hønsehus. Tror der er for lyst derinde. Der er tre vinduer i huset og det gør sikkert at der er alt for lyst derinde. Må være problem nummer to. Næste punkt må være at blænde dem af.
Som fattig studerende, så ønsker jeg ikke også, at udskifte dette hold. Derfor prøver jeg med sennep i æggene for at vende dem af med det. Håber det lykkes
Håber der er nogen der måske har erfaring på disse punkter, og vil komme med en kommentar eller to.
På forhånd tak..
Vh Jonas