Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan det går hos mig :-)  (Læst 649 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bokbok123

• Passiv bruger
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Hvordan det går hos mig :-)
« Dato: 07 Februar , 2014, 17:22 »
Hej Alle. Det er lang tid siden at jeg har været aktiv, så jeg synes lige at i skulle høre hvordan det går hos mig. Der er sket en masse. Jeg har fået 2 grønlæggere, og så har jeg fået 3 kyllinger fra egen avl. Jeg efterspurgte en køber af en skruk sidste år, da hun ellers ville blive aflivet (hun havde været skruk i 2 måneder på det tidspunkt). Det endte med at jeg fik 9 rugeæg, 2 silke og 7 maranæg. Skrukken var et sjosk til at ruge ud, det endte med at der kun var 4 kyllinger tilbage, da hun havde trådt de andre i stykker. De røg under en varmelampe i stedet, og der levede de godt indtil at de var for store. Så røg de ud til de voksne høns (selvfølgelig adskilt fra dem). Dog fik den eneste silkekylling jeg havde, smøget sig ud fra hegnet, og blev selvfølgelig angrebet af de store høns, og døde.  :'( De andre voksede fint, og en dag begyndte jeg stykke for stykker en gang i mellem at hive lidt beskyttelse væk, så at kyller og høns kunne vænne sig til hinanden. Den dag at jeg fjernede det, var der selvfølgelig lidt hakken, men det gik udemærket. Jeg har også fået nyt hønsehus, og DET er fedt! Med hensyn til det grønne, så er jeg ikke startet endnu med såning. Jeg skal dog til at starte på køkkenhave. Der skal graves ud, fjernes jord, trækkes snore, laves bede osv, osv. Det var langt, men jeg havde lige brug for at komme ud med det. : ;) :D ;D) :) :) :) :)
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Hvordan det går hos mig :-)
« Svar #1 Dato: 07 Februar , 2014, 18:06 »
Tak for din dejlige hønsehistorie, Johnas :)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline bokbok123

• Passiv bruger
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
« Svar #2 Dato: 20 Februar , 2014, 06:16 »
Det var da så lidt :-)
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 Februar , 2014, 08:30 »
Det lyder til at du har masser af planer  /o . Tak for opdatering - hyggeligt at høre  :)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk