Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Når hønsene gør en forskel  (Læst 1242 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline HøgsbergOlsen

• Passiv bruger
Når hønsene gør en forskel
« Dato: 05 Februar , 2014, 07:54 »
Må indrømme at jeg ELSKER alle mine høns og haner.
De gør det værd at kæmpe sig ud i stalden hver morgen, selvom jeg nærmest ikke kan stå på mine ben pga. sygdom.
De gør at jeg får noget frisk luft og får mig til at føle at jeg har gjort dagens gode gerning.
De får mig til at grine, selvom der ikke er noget at grine af  :laugh:

Ja, vi har også andre dyr, men dem er jeg desværre ikke i stand til at passe på samme måde lige pt, så det gør min dejlige mand og dejlige datter.

Hønsene er mit daglige projekt og jeg elsker det tiltrods for at det kræver at jeg kravler ud af min seng eller forlader sofaen  :)

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Når hønsene gør en forskel
« Svar #1 Dato: 05 Februar , 2014, 08:00 »
Jeg forstår lige præcis, hvad du føler  ;D Min egen sygdom er mere psykisk end fysisk, men hønsene er en daglig glæde  <.
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #2 Dato: 05 Februar , 2014, 08:02 »
Kan så meget følge dig. Jeg har fibromyalgi og et ødelagt knæ/ sprunget lårmuskel, men hvis ikke jeg havde mine dyr (og menneskebørnene selvfølgelig), så ville jeg i langt højere grad bare ligge på sofaen og ha ondt af mig selv ;)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline HøgsbergOlsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Februar , 2014, 08:03 »
Nogen vil nok mene at der er andet der kunne være mere vigtigt, men for mig er det det, som lige giver min hverdag et ekstra pif  :laugh:

Offline HøgsbergOlsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Februar , 2014, 08:05 »
Kan så meget følge dig. Jeg har fibromyalgi og et ødelagt knæ/ sprunget lårmuskel, men hvis ikke jeg havde mine dyr (og menneskebørnene selvfølgelig), så ville jeg i langt højere grad bare ligge på sofaen og ha ondt af mig selv ;)

Jeg er i kemobehandling og det gør bare at jeg er møgsyg i dagene efter og energien og kræfterne er ikke rigtig til at finde nogen steder, så det at hønsene er mit projekt (dog med min mand i baghånden) gør bare et eller andet.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #5 Dato: 05 Februar , 2014, 12:04 »
Lyder ikke rart :( Håber du snart kommer ovenpå igen, og får mere overskud!
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #6 Dato: 05 Februar , 2014, 12:34 »
Jeg har også kræft- nu for 4. gang på 15 år......... jeg takkede nej til kemo og har "kun" været igennem ståler og kirurgi af et par omgange- mit ansigt ser ud som efter et knivoverfald- meget naturligt da det jo er sket flere gange..... Hønsene er heldigvis ligeglade med ar  ;D Så længe jeg ikke kommer iført nyt overtøj, hatte og huer inklusive, modtager de mig med stor begejstring i samlet flok  :laugh: :laugh:
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #7 Dato: 06 Februar , 2014, 10:53 »
Puha- det er hårde betingelser. Godt der så er noget positivt at fokusere på. Jeg har også stor glæde af mine høns - og tid til dem - nu hvor jeg har måttet gå på pension før tid pga sygdom.