Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: post dk. Rugeæg- kan man klage?  (Læst 2050 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline maja1981

• Bruger
post dk. Rugeæg- kan man klage?
« Dato: 03 Februar , 2014, 21:17 »
Jeg skulle sende rugeæg (andeæg) til en køber i tirsdags. det blev også gjord tirsdag eftermiddag.

men får en besked fra køber at ægene stadig ikke er modtaget fredag.
track og trace siger bare forsinkelse og kan se pakken har været i kbh pakkecentral for derefter at blive sendt tilbage til nyk.f. hvor den kom fra ??? (skulle til jylland)
har så tjekket i dag og ægene er nu endelig på rette kurs. håber køber modtager dem i morgen.
men det er så lige 6 dage senere end det burde, og kassen er håndteret 11 gange indtil videre på de dage plus opbevaringen ikke kendes i alle de dage.

kan man på nogen måde klage over dette? det vil jo være super ærgeligt ægene nu måske ikke duer til noget som helst pga en fejl fra post dk.

jeg kan kun se på post.dk at man kan klage hvis en pakke er blevet væk, men ikke umiddelbart over forsinkelser.

den er sendt som pakke med omdeling og en printet label med navn og adresse.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: post dk. Rugeæg- kan man klage?
« Svar #1 Dato: 03 Februar , 2014, 21:59 »
kan man på nogen måde klage over dette?

Det kan man helt sikkert.
Og så får du nok en undskyldning.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline KenM

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 Februar , 2014, 00:37 »
undskylding: SNE!  :P ::)
1.1.1 (Ken, Jette og rune)
0,2 Off shore + 0,2 Lohmann
1.1 huskat (Ida og Chula)
1.0 Marsvin (Findo)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 04 Februar , 2014, 06:53 »
Hvor ærgerligt :(. Posten vil sikkert forsvare sig med, at du burde have sendt pakken som anbefalet eller forsikret, men jeg synes da alligevel, at du skal prøve at klage. Det er for dårligt, når man tænker på hvor meget det koster at sende pakker afsted i Danmark.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 Februar , 2014, 09:33 »
Mener at når man har betalt for pakke post, kan man også forvente en lige så hurtig levering som A-post.
Så du burde kunne klage.
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 04 Februar , 2014, 11:39 »
Normalt er pakker med omdeling uden dagen efter hos folk, medmindre man sender fredag, for der  køres ikke pakker ud lørdag.

Jeg har efterhånden sendt mange rugeæg med Post D, og de fleste er kommet frem dagen efter i god behold. Jeg har desværre også prøvet 2-3 gange at de var flere dage om det og at Post D havde sparket fodbold med dem, så der var æg som var ødelagt på trods af (synes jeg) en god indpakning.

Jeg nu desværre også at man bare får en sludder for en sladder, hvis man ringer og klager.

Men som Tanja skriver, så ved de sandelig godt hvad de skal have for det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #6 Dato: 04 Februar , 2014, 19:00 »
tak for jeres svar.

har godt nok tabt meget for post dk. køber ringede til dem i går og fik det svar at det var forsinkelser der ikke kunne gøres noget ved. ja tak en "forsinkelse" der lige varede 6 dage og gjorde pakken kom retur fra kbh. køber har så i dag endelig modtaget ægene. 
ca 40% er smadret, så resten duer måske ikke til noget. de er virkelig pakket godt.  med en MASSE halm omkring.(omkring et par kg) så de skal vitterligt have spillet fodbold med dem for at de vil smadre. øv.

pakken er forsikret, men det dækker åbenbart kun hvis den bliver væk, men ikke forsinket og kørt land og rige rundt.

jeg skal sende hønseæg igen i morgen, håber da aldrig jeg eller køber oplevet dette igen. for ja man betaler da mere end rigeligt for porto så det mindste er da at de kan dække en sådan fejl/forsinkelse når normalen er dag til dag levering.

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 04 Februar , 2014, 19:16 »
Det er bare ikke godt nok fra Post Danmarks side af. Der er ikke noget at sige til, at de har et dårligt ry /d.
Venlig hilsen Tanja

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #8 Dato: 04 Februar , 2014, 19:27 »
Har prøvet to gange at stå og glo ud af køkkenvinduet efter posten pga af at jeg ventede en vigtig pakke. Så kommer der pludselig en sms om at posten forgæves har prøvet at aflevere en pakke, men at den kan hentes dagen efter. Bliver bare så sur fordi jeg ikke engang har tilladt mig at gå på toilet af frygt for at det lige bliver der at posten banker på.  :o
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #9 Dato: 04 Februar , 2014, 19:44 »
nej det er sku for dårligt af post dk  /d

Tina. ja det burde slet ikke kunne finde sted uden de har forsøgt at levere pakken. men har også hørt at de ofte slet ikke har pakker/alle pakker med på omdeling for der er ikke plads.

nu har jeg printet label og betalt for porto via guloggratis.dk rigtig nemt  /o her kan man vælge og betale for omdeling. og hvis de alligevel ikke har pakken med rundt kan man jo fravælge dette og spare lidt. men det kan man selvfølgelig ikke hvis det er en pakke sendt andet sted fra.

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
« Svar #10 Dato: 04 Februar , 2014, 19:46 »
Jeg har heller ikke stor tiltro til Pakkeknuseren - jo, dens evner til at knuse pakker!!! Så da jeg fik købt brugt kamera uden æske, som befandt sig 260 km væk, fik jeg en niece som bor 250 km væk, til at smutte over at hente det. Hun havde så en veninde som kort efter skulle næsten lige forbi hvor jeg bor - så på en samkørselsplads blev kameraet langet ud af et vindue, virkede perfekt  :D

Var jeg i besiddelse af, eller skulle købe æg som krævede forsendelse, ville jeg være bange for de ville få stød, frost, forsinkelse og hvad har vi, hvis det var med Postdanmark. Hvis man ikke lige kender nogen som kan hjælpe, kan FB-transportgruppen her måske være god, - er der nogen som har erfaringer? https://www.facebook.com/groups/309180655833175/?fref=ts
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #11 Dato: 04 Februar , 2014, 19:53 »
Jeg har heller ikke stor tiltro til Pakkeknuseren - jo, dens evner til at knuse pakker!!! Så da jeg fik købt brugt kamera uden æske, som befandt sig 260 km væk, fik jeg en niece som bor 250 km væk, til at smutte over at hente det. Hun havde så en veninde som kort efter skulle næsten lige forbi hvor jeg bor - så på en samkørselsplads blev kameraet langet ud af et vindue, virkede perfekt  :D

Var jeg i besiddelse af, eller skulle købe æg som krævede forsendelse, ville jeg være bange for de ville få stød, frost, forsinkelse og hvad har vi, hvis det var med Postdanmark. Hvis man ikke lige kender nogen som kan hjælpe, kan FB-transportgruppen her måske være god, - er der nogen som har erfaringer? https://www.facebook.com/groups/309180655833175/?fref=ts
Jeg kender ikke gruppen, men vil lige tilføje, at det særeste jeg har oplevet med Post Danmark var i efteråret, da jeg fik en skospray (!) med posten i stedet for to sprays med loppemiddel, købt på et apotek i Tyskland. Der stod oven i købet "åbnet af Post Danmark" på kassen, og pga. det, fik jeg erstatning for de forsvundne loppesprays. Skosprayen har jeg endnu ::).
Venlig hilsen Tanja

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
« Svar #12 Dato: 04 Februar , 2014, 20:13 »
Hahahaha <H

Dvs "åbnet af Postdanmark" betyder "ups, undskyld vi har smadret din forsendelse så dit 'spray' indhold er væk, men her er noget andet vi ikke kan finde indpakningen til, det er osse en spray, er det ikke ok?"
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #13 Dato: 04 Februar , 2014, 20:36 »
Hahahaha <H

Dvs "åbnet af Postdanmark" betyder "ups, undskyld vi har smadret din forsendelse så dit 'spray' indhold er væk, men her er noget andet vi ikke kan finde indpakningen til, det er osse en spray, er det ikke ok?"
Nemlig ;D.
Venlig hilsen Tanja

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #14 Dato: 04 Februar , 2014, 23:03 »
tak for jeres svar.

har godt nok tabt meget for post dk. køber ringede til dem i går og fik det svar at det var forsinkelser der ikke kunne gøres noget ved. ja tak en "forsinkelse" der lige varede 6 dage og gjorde pakken kom retur fra kbh. køber har så i dag endelig modtaget ægene. 
ca 40% er smadret, så resten duer måske ikke til noget. de er virkelig pakket godt.  med en MASSE halm omkring.(omkring et par kg) så de skal vitterligt have spillet fodbold med dem for at de vil smadre. øv.

pakken er forsikret, men det dækker åbenbart kun hvis den bliver væk, men ikke forsinket og kørt land og rige rundt.

jeg skal sende hønseæg igen i morgen, håber da aldrig jeg eller køber oplevet dette igen. for ja man betaler da mere end rigeligt for porto så det mindste er da at de kan dække en sådan fejl/forsinkelse når normalen er dag til dag levering.
Som jeg læser dit indlæg, er det din køber, der har haft kontaktet Postdanmark. Så vidt jeg husker, er det kun afsenderen, der kan gøre krav gældende. Har du selv prøvet at skrive til dem? Hvis det var mig, ville jeg sende dem en mail og kort gøre rede for det præcise forløb. Jeg ville også skrive, hvad jeg mente skulle erstattes (porto og/eller æggenes værdi). Så får de en chance for at gøre det godt igen.

Jeg ved fra en tidligere ansat bekendt, at der kan blive kastet meget hårdhændet rundt med pakkerne. Når det så er sagt, har jeg selv kun positive erfaringer med Postdanmark. "Mine" postbude er endda så flinke at bugsere mindre pakker ind gennem kattelemmen, hvis jeg ikke er hjemme. Og nogle af dem har haft godbidder med til gåsen!
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat