Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Silver lohmann..?  (Læst 8775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Silver lohmann..?
« Svar #15 Dato: 28 Januar , 2014, 15:59 »
I 60érne begyndte landbruget at blive optimeret, for alt skulle yde mere og mere, og hybriderne startede deres indtog, dengang var de krydsninger mellem bla. New Hampshire, Italienere og Rhode Island Red.

Nu til dags er de hemmelige linjer, som er stamfædre til de hybrider, som bruges i industrien og sælges til private.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=35773.0
« Senest Redigeret: 28 Januar , 2014, 16:01 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline HøgsbergOlsen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 28 Januar , 2014, 16:15 »
tak for billed. jeg har kun set billeder af dem som det Lene har lagt ind. altså hvide med lidt brunligt/rødt på sig.

må jeg spørge hvor du har dem fra?

min veninde læste i en gammel gammel bog hun havde fået. her var Lohmann hybriderne også nævnt. vi troede ikke de var så "gamle"  :)

hun har virkelig være glad for sine. de ligger rigtig mange æg, men spiser også meget. de isa warren hun købte var ikke så gode. her gav racehønsene og blandingerne flere æg i forhold til.

Jeg er allerede ret glad for mine også. De giver godt med æg taget årstid, flytning osv. i betragtning.
Jeg har købt dem af en privat ved Arden. Hun skulle af med dem, da hun er gået over til italienere.

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #17 Dato: 28 Januar , 2014, 16:23 »
okay. kunne forstå på Lene at de ikke er "rene" lohmann. syntes nu heller ikke helt de ligner de hvide min veninde har (som er hentet hos en ægproducent) dine ser lidt større og mere tætte ud.

men godt de ligger fint med æg og du er glad for dem  :)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline HøgsbergOlsen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 28 Januar , 2014, 16:46 »
okay. kunne forstå på Lene at de ikke er "rene" lohmann. syntes nu heller ikke helt de ligner de hvide min veninde har (som er hentet hos en ægproducent) dine ser lidt større og mere tætte ud.

men godt de ligger fint med æg og du er glad for dem  :)

Ved heller ikke om der ER lohmann... Har bare købt dem som silver æglæggere, men det eneste jeg kan finde med betegnelsen "silver" foran er lohmann.
Også der for jeg har sat ? i overskriften...