Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hane gider ikke hans høns - deprimeret?  (Læst 735 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Hane gider ikke hans høns - deprimeret?
« Dato: 26 Januar , 2014, 11:28 »
Er der nogen der har oplevet deres hane/r kun gider nogle bestemte typer høns?   
Kan haner ligefrem blive deprimerede?

Vores ene dv. kochin hane gider simpelthen ikke hans dv. kochin høner - men han æææælsker STORE høns  ::) :o   Det gik egentlig fint da vi fik ham og hans dværg hønse koner, men efter han mødte to Isa damer, gik det helt galt - dværg hønse konerne røg helt ud i kulden - han havde KUN øje for de store røde damer  ::)

Efter Isa´erne kom væk har han ikke helt været sig selv - har ikke galet så meget og flyttede for noget tid siden ned i silkehønsenes hus (hvor der også er en hane), hvilket fungerer super fint underligt nok. Han galer ikke længere, træder ingen høns og begyndte egentlig at tro han var syg  :-[

Men men - så kom der to fremmede STORE hønsepiger på besøg i går, og SÅ fik piben en anden lyd, ja der kom ligefrem LYD i piben på den lille hane  :-\  Hønerne blev serviceret til den helt store guldmedalje  ::)

Har I oplevet jeres haner have det på samme måde?

Overvejer næsten at spørge ejeren til de to store hønsepiger om han vil have hanen, men var jo ikke lige just det der ellers var meningen  ;D

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hane gider ikke hans høns - deprimeret?
« Svar #1 Dato: 26 Januar , 2014, 12:14 »
Et meget kort svar, jeg er på vej ud af døren: ja, det kan godt ske. Min araucanahane gider absolut ikke de store maranhøner. Han hader dem! :o ISaerne går an, men han kan allerbedst li' de små pepit araucanapiger :angel:.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 27 Januar , 2014, 01:05 »
Min er så meget gentleman, så han tager sig af alle, men yndlingshønen har han slidt fjerene af nakken. Tsk. Det må føles lidt koldt lige der på det skaldede.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 27 Januar , 2014, 05:35 »
Janni - det ligner næsten det billede, som tegnede sig her, da Elvio flyttede ind sammen med to af sine egne araucanapiger.

De første to dage gik det fint, men så fandt Elvio ud af, at han var kommet til et paradis med smækre, lækre ISAer - herefter værdigede han ikke sine to araucanahøner et eneste blik. De to høner var nye og lidt skræmte, men de blev overhovedet ikke hjulpet af Elvio til sammenføring med flokken. Han holdt dem ikke udenfor - de eksisterede blot ikke for hans øjne mere, hvor han derimod var segnefærdig af træthed ved dagens slutning ...over sit overdrevne arbejde med at varte sine nye høner op

Så jeg vil helt klart sige ja til dit spørgsmål - og det kan da godt være, at staklen ligefrem kan blive deprimeret, når han nu ved, at der findes skønne kvindfolk.....ude i verden :(
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Januar , 2014, 10:16 »
Ha ha - Hvor er jeg glad for det ikke kun er vores hane der har favorit størrelses høns  *f

Efter jeg lukkede kochinerne og silkerne sammen i haven, var jeg noget nervøs for om kochin hanen ville forulempe de små silker... men nej, heller ikke de falder i hans smag  ::)
Kun en god stor solid høne dame *f

Nå men kunne være jeg skulle overveje at pensionere den gode hanemand og lade ham få sit ønske opfyldt om de store damer - havde ellers svoret jeg ikke ville gå af med ham, men er nu lidt trist at se ham trisse så deprimeret rundt  :-[
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin