Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Automatisk hønselem.  (Læst 13865 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Automatisk hønselem.
« Dato: 20 Marts , 2009, 12:37 »
Jeg overvejer at investere i en automatisk hønselem. Jeg har fundet en hos America (lem + hæve-sænke-mekanisme + sensor) til ca 1500 kr. ialt.

Er der nogen, der har erfaringer med en sådan anordning?
Normalt synes jeg, det er hyggeligt at gå ned og "lukke for hønsene" men nogle gange passer ens program absolut ikke med hønsenes, og så kune det jo være praktisk, at der blev lukket og åbnet alligevel.

Og hvordan virker den? Er det en lysfølsomhedssensor, der styrer mekanismen eller......? (Ja, jeg ved ikke hvad det ellers kunne være - et tælleapparat, måske?  :D

Jeg vil rigtig gerne høre lidt inden jeg bruger 1500 kr på noget, som jeg faktisk er lidt i tvivl om.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Automatisk hønselem.
« Svar #2 Dato: 20 Marts , 2009, 15:42 »
Jeg vil skam stadig anbefale den automatiske hønselem, selvom ræven spiste mine høns. Lemmen var jo fint lukket - det var døren ind til hønsehuset jeg glemte at lukke  ::)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Oddbjørn

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 Marts , 2009, 16:34 »
Jeg har nå hatt det i ca 1, 5 år. Fungerer helt perfekt. Skifter baterier ca 3 ganger i året. Har spart meg mye ekstra arbeid. Anbefales.  ;)

Susanne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 20 Marts , 2009, 17:08 »

Jeg kan regne ud, at jeg skal ha en automat-lem  :D

Jeg vil lige nærlæse i dine links, Finn  - og de links som der henvises videre til. Vil vistnok gerne ha en motor som går på strøm - og det ser ud til at jeg kan købe en i Tyskland.

Tak for hjælpen!

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 20 Marts , 2009, 18:39 »
 - og nu har jeg bestilt en åbne-fidus i Tyskland - oven i købet billigere end den danske. Og så går den på strøm i stedet for batterier.

(Så nu behøver jeg heller ikke snige mig ud i nattøj med ret alternativ frisure for at åbne hønselemmen. Det glæder jeg mig til. :D )

Adressen er en, du henviste til i et indlæg fra feb 2008, Finn. Du er vist temmelig vidende, meget grundig  og dertil utrolig hjælpsom. Sikke en gave at være i samme forum som dig!

adressen er (hvis andre også skulle være interesseret) www.axt.electronic.de/deutsch/be.prei.htm

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #6 Dato: 20 Marts , 2009, 18:49 »
hvorfor kan jeg ikke åbne linket???
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 24 Marts , 2009, 16:59 »
Jeg har bare skrevet adressen  af - og ved ikke om det er beregnet til at kunne åbnes direkte. (Jeg har ikke så meget pc-forstand) ???

Men hvis man skriver den oppe i adressefeltet, skulle det gerne virke.  :)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 24 Marts , 2009, 17:36 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 Marts , 2009, 17:38 »
Hvad kostede den Susanne?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Susanne

• Gæst
« Svar #10 Dato: 24 Marts , 2009, 23:10 »
Den kostede 112 Euro + 8 Euro for fragt (meget mindre i fragt end jeg havde frygtet)
Ialt 120 Euro.
Det svarer ca. til 900 kr - alt incl.

Hos America, Thisted koster det samme udstyr ca 1500 kr - og der kan man kun vælge en model på batterier.

Hos det tyske firma kan man vælge mellem batteridrift og "ledningsstrøm", hvilket jeg foretrækker.

Jeg går og venter på "fragtmanden" og regner med at den dukker op i morgen (onsdag)!

Og SÅ skal den nemlig monteres straks.

Og de første dage står jeg såmænd nok og kigger ved solopgang og -nedgang for at se om det virker  :D

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #11 Dato: 25 Marts , 2009, 05:20 »
Er der nogen, som har prøvet at bruge den til at lukke/åbne flere låger samtidig?

Jeg har 4 låger og det kunne jo være smart, hvis sådan en kunne klare dem alle. Det vil i hvert fald blive for dyrt at montere en på hver låge :-[
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Frank Henriksen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 25 Marts , 2009, 07:43 »
Hej Søs

Du kan købe tilbehør til den, så den kan løfte op til 6 kg (altså også flere lemme af gangen). I den "normale" version kan den løfte op til 3 kg. Så du må jo bare ud og veje dine hønselemme ;-)

Frank

Offline Frank Henriksen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 25 Marts , 2009, 07:48 »
Glemte lige at sige at tilbehøret koster 2 euro  ;D

Susanne

• Gæst
« Svar #14 Dato: 25 Marts , 2009, 08:39 »
Jeg glemte at oplyse, at jeg osse har bestilt en ny aluminiumshønselem med tilhørende skinner.

Kan ikke helt huske prisen - men ikke særlig dyr.  Men den er ikke indeholdt i de 900 kr. (Min nuværende tykke klodsede hjemmelavede tunge hønselem blir altså kasseret.)