Jeg er meget nybagt hønsejer og har stor glæde af de råd som man kan finde her på siden. Jeg er den lykkelige - og lidt forvirrede - ejer af 5 dværg-kochiner. De har børnetække og er hyggelige, MEN de spiser ikke hvad som helst. Jeg har en foderautomat med æglægningsfoder som de har adgang til i dagtiden og og når de puttes om aftenen sætter jeg ligeledes en skål æglægningsfoder inde til dem, så de kan spise mens de har lys til kl 20.30. Deri får de lidt hvede blandet i. Når ungerne eller jeg går ud til hønsene tager vi lidt hvede med.
Jeg har forsøgt at give dem rester, men de æder ikke hvad som helst. Og jeg har forsøgt at snitte det meget fint. Grønkål og gulerødder rører de slet ikke. Almindelig salat det kan de godt finde ud af. Rester af middagsmaden har jeg også forsøgt med, men det rører de ikke.
Jeg synes i det hele taget ikke at de spiser ret meget.
Overfodrer jeg dem med at have adgang til foder konstant? Jeg tænker bare at dette kolde vejr gør at de har behov for mad. Vi fik dem 26.december så det er fortsat nyt.
Det skal tilføjes at det med æg er noget sørgeligt - selv efter at have fået lys op, så er der kun 1 æg dagligt.
Gode råd og kommentarer modtages meget gerne