Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg havde glemt, hvor besværlig min kommune er!  (Læst 1358 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Jeg havde glemt, hvor besværlig min kommune er!
« Dato: 19 Januar , 2014, 01:06 »
Det er ved at være rigtig længe siden, jeg har skrevet et indlæg her på forum, men nu skal det være.
Jeg står for at skulle flytte fra mine forældres gård og ind til en nærliggende landsby, Tarp.
Jeg bor i Esbjerg kommune, hvilket så lige gør det cirka hundrede gange svære at holde høns, når det drejer sig om bymæssig bebyggelse ;)..
Jeg vil bare lige høre, om de af jer, som har gjort lignende har et par gode råd? Ikke om hønsehold som sådan, men mere omkring tilpasning til regulativer?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Jeg havde glemt, hvor besværlig min kommune er!
« Svar #1 Dato: 19 Januar , 2014, 12:32 »
Nu ved jeg ikke hvilke ting du tænker på specifikt, men det hjælper meget og have tolerante naboer. Vi har samme problem med esbjerg komune og deres underlige regulativ om placering af hus og gård, antallet af høns og haner osv. Vi har isoleret hønsehuset for og mindske lyden af hanegal og så ellers monteret en autolem så der ikke bliver åbnet til dyrene før regulativet siger der må åbnes  ;D derudover tager vi det ikke så tungt så længe naboerne ikke brokker sig  ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 19 Januar , 2014, 15:43 »
Bor i Guldager siden 15. december og overholder ikke regulativet 100 % - ikke før jeg har fået bygget nyt - og det er lidt hårdt p.g.a. vejrliget. Naboerne siger ikke noget, selv om Hansi synger morgensang hver morgen. Jeg har hønsene gående i et skur, som støder op til skel - men naboen har selv et udhus mellem min grund og deres hus, så jeg tror ikke de mærker så meget til det.
I de fleste parcelhushaver kan det lade sig gøre at finde en plet, hvor hønsehuset må stå. Jeg har udset mig en firkant i haven, hvor det skal være, når det bliver byggevejr.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #3 Dato: 19 Januar , 2014, 15:50 »
Vi er også underlagt Esbjerg regulativer men har tolerante naboer........ de synes vores æg er flotte  ;D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Januar , 2014, 17:54 »
Mikkel, skønt at høre fra dig igen.

Jeg vil gætte på at Finn kender regulativerne for Esbjerg i detaljer.  Men som man allerede fornemmer på svarene, skal man bare sonderer stemningen hos naboerne.

Er dine naboer børnefamilier?  jeg kan huske du lavede en fantastisk rugeprojekt på en skole engang, så det er jeg sikker på du kan gentage i et lille nabo Lau med dig som oldermand.

Os der kender dig ved at du vil kunne kører den hjem.
Hilsen
Peter

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #5 Dato: 19 Januar , 2014, 19:45 »
Juu huu Mikkel er her igen . Dejligt   Som Peter så rigtigt skriver . GØR som du plejer , med din venlighed kommer du langt. Tillykke med det nye  /o

Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 19 Januar , 2014, 22:00 »
Godt at se dig aktiv herinde igen Mikkel.

Jeg håber du får nogle fornuftige naboer, så du ikke får for meget bøvl med regulativerne. Så som andre siger, tjek naboerne ud, tag en snak med dem. Måske, hvis du er heldig, kan du se stort på regulativerne. Der findes meget civil ulydighed i Danmark, og det fungerer glimrende, blot alle 'omkringværende' er enige om spillereglerne.

Held og lykke med det. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 20 Januar , 2014, 18:34 »
Er der ikke forskel på byzone og landzone, i forhold til regulativernes gyldighed?

Så vidt jeg kan lure er ihvertfald dele af Tarp landzone og ikke byzone?
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 20 Januar , 2014, 22:56 »
Mange tak for tilbagemeldingerne! :)
Jeg kender endnu ikke naboerne, men jeg ved at en del af dem, er de børnefamilier, hvis børn jeg passer i SFO'en. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at de alle er til at snakke med. Jeg kender rigtig mange af områdets beboere, og det er måske netop af den grund, jeg ikke vil gøre mig uvenner med dem.
Så snart jeg er flyttet, og der er kommet lidt ro på, vil jeg lige gå en tur rundt til de nærmeste naboer :)
Mit hus ligger i byzone, så der er slet ikke noget at diskuttere. Størstedelen af Tarp by er placeret i byzone, det er kun få yderligt beliggende villaer, som ikke gør.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #9 Dato: 20 Januar , 2014, 23:35 »
Nu bliver jeg nysgerrig Mikkel, jeg bor i Guldager St., på Brovænget. Hvor flytter du ind?
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 20 Januar , 2014, 23:45 »
Årh nej Mikkel. En af de besværlige naboer melder sig selv herinde.  *g *g

Spøg til side. Næppe noget at frygte fra den side.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 21 Januar , 2014, 09:21 »
Bente, den får du lige i en PB ;)
Erik, haha! Ja, men jeg tror nu heller ikke, jeg skal frygte noget fra Bentes side ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.