Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min stakkels høne  (Læst 1869 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline brexen

• Passiv bruger
Min stakkels høne
« Dato: 17 Januar , 2014, 22:22 »
For 2 dage side kom en dame hjem til os og fortalte at en af vores høner sad midt på vejen, den havde ingen fjer på ryggen eller hovedet.
Nede på vejen blev jeg mødt af en meget kold og våd høne der næsten ikke orkede at gå  :'(
Jeg tog et hurtigt kig på den og kunne se at den havde et lille sår på ryggen og hendes kam havde fået en lille rift....jeg blev enig med mig selv om at hun ikke led men bare var bange og kold.
Ind foran brandeovnen hvor hun fik noget lunt mad og noget at drikke og jeg fik renset hendes sår.....der gik en halv time så var hun frisk igen.
Efter to dage indenfor er hun i dag flyttet ud i et stort bur i vores vaskerum hvor hun skal blive til hende fjer begynder at komme igen

Jeg er så glad for at hun ikke ende som ræve føde eller måtte under øksen.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Min stakkels høne
« Svar #1 Dato: 18 Januar , 2014, 05:33 »
Det lyder til, at 'din stakkels høne' er en heldig høne /o, som slap ...ikke helskindet ;) men hellivet fra et møde med "nogen"

Faren for infektion i sårene er nok først helt ovre om et par dage, men det lyder til, at hun er ved godt mod og kan se frem til kærlig særpleje, indtil hun igen begynder at sætte fjer - eller i hvert fald til vejret bliver lunt /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Min stakkels høne
« Svar #2 Dato: 18 Januar , 2014, 07:51 »
krydser fingre for at dine anstrengelser vil bære frugt, og hønen kommer godt over det, et lille + for hønen er nok at den får du aldrig i gryden efter denne tur.