Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Overvejer at få høns.  (Læst 19262 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Overvejer at få høns.
« Svar #15 Dato: 20 Marts , 2009, 07:15 »
Jeg har sådan rent tilfældigt en stak hønsebøger liggende på mit sofabord, så jeg har kikket lidt på de racer, du nævner, både der, og også i leksikon her på forum.
PlymouthRock: god æglægger, relativt små æg, 35 g
Amrocks: god æglægger, pæne æg, 40 g
Sussex: god æglægger, relativt små æg, 35 g
Wyandotter: god æglægger også i efteråret og vinteren. Kendetegnet er at blommen er stor, leksikon siger 40 g, mine æg er ml 40 og 45 g.
Welsumer: god æglægger, pæne æg, 40 g
Australorps: god æglægger, relativt små æg, 35 g
Langshan: god æglægger, relativt små æg, 35 g
Sebright: jeg har ikke kunnet finde noget om, hvor gode de er som æglæggere, men flotte er de, hønsene altså, æggene er små, 30 g. Ina (Spir) her på forum har i hvert fald haft en legendarisk sebright hane, så måske ved hun noget.
Held og lykke med dit valg, og alle racer er jo dejlige på den ene eller anden måde.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Overvejer at få høns.
« Svar #16 Dato: 20 Marts , 2009, 19:24 »
Har haft dværg plymouth rock, og de er bare ufatteligt skønne og nemme at have med at gøre, og så er specielt de tværstribede helt vildt smukke at se på! :D... De ligger som Marianne siger en del æg. Her fik vi fra 3 høner mindst 2 æg om dagen, så det er jo helt godt ;)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.