Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: er det en rotte?  (Læst 2634 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tina rosenberg

• Bruger
er det en rotte?
« Dato: 06 Januar , 2014, 19:52 »
Her til morgen var der gravet dette hul midt i min store hønsegård. Ægget er lagt for at man kan se størrelsen på hullet. Til aften var der prøvet på at få et afgnavet ben ned i hullet. Er det en rotte? Hvad gør jeg?

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
Sv: er det en rotte?
« Svar #1 Dato: 06 Januar , 2014, 20:42 »
Ligger der små aflange rottelorte rundt omkring?

Har du prøvet at grave hullet ud og se hvor en eventuel gang fører hen? - Hvis din gård er lukket ordentligt, så må den jo være kommet ind et sted.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Januar , 2014, 22:22 »
Det er jeg sikker på. Hvis du kommer et stort heksehyl ned i hullet og hurtigt dækker det til, kan du se, hvor røgen  kommer ud og blokere det.
Du må alligevel ikke gemme krudtet til næste år.Hønsene er ligeglade. ;)

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 Januar , 2014, 06:53 »
Som regel ligger der en stor bunke opgravet jord hvis der er en rotte. Det er godt nok et stort hul til en mus, så jeg tror snarere det er en mosegris.
Har der engang været muldvarpeskud i det område ?  for mosegrise vil gerne overtage muldvarpegange.
Hilsen
Peter

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 07 Januar , 2014, 07:08 »
Jeg havde også sådan et "fint" hul i haven ca to meter uden for hønsegården sidste sommer (ingen lorter eller jordbunke ved siden af). Jeg satte vandslangen til...med fuld tryk, og fandt da også den anden indgang til den gravede gang, da vandet begyndte at fosse op på gulvet fra et hjørne i høsehuset, som desværre har trægulv helt nede ved jorden. Her inde var der så en fin stor bunke jord men ingen lorter. Klapfælde blev opsat og et par nætter efter sad der en stor udvokset rotte i fælden.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14