Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Unghanetæsk - tildelt af gammel frue!  (Læst 1536 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Unghanetæsk - tildelt af gammel frue!
« Dato: 04 Januar , 2014, 18:42 »
Min unghane, en araucana fra august, er ved at være noget af en hormonbombe uden lige. Han bor i marangården, og holder lav profil, men vil så gerne i lag med nogle damer. I dag var Jokke, min maranhane, et helt andet sted, så ungersvenden her tog chancen og hoppede på den første dame der kom til syne..., det skulle han aldrig have gjort! Min gamle høne, Nuggi, som snart er 5 år gammel, var absolut ikke interesseret i sådan en ung fnøs og uddelte øretæver til den unge fyr, som løb alt hvad han kunne for at komme væk fra den hampre madamme. Ak ja, det er ikke nemt at være ung og forelsket [i alt hvad der er af hunkøn]. ::)
« Senest Redigeret: 04 Januar , 2014, 18:55 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Unghanetæsk - tildelt af gammel frue!
« Svar #1 Dato: 04 Januar , 2014, 19:02 »
ha ha...det er ikke nemt at være Joakim ;D og slet ikke hvis han tror, at det kun er Jokke som forhindrer ham i at få 'lamse'ben. Nuggi ser godt nok også olm ud :o ;D

...som altid - fantastiske billeder, Tanja /o
« Senest Redigeret: 04 Januar , 2014, 19:43 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 Januar , 2014, 19:34 »
he he, så kan han lære det. rigtig godt fanget  :)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Januar , 2014, 19:55 »
Wauuu Tanja, det er dog nogle utrolig flotte billeder /o <M. Du må have været ned i knæ og tæt på!!?
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
« Svar #4 Dato: 04 Januar , 2014, 22:20 »
Hæhæ, godt at se lømlen få en omgang  :)

Ja, som sædvanlig flotte billleder, keep 'em coming! Hvad bruger du af udstyr for at lynskyde fjerene??
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 05 Januar , 2014, 08:55 »
Jeg har et Nikon D800 og i går brugte jeg et 70-200 mm f/2.8 objektiv. Jeg havde været ude og fotografere fugle ved foderpladsen, og så røg der sjovt nok også lidt hønserier med samtidig ::).

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline palleti

• Bruger
« Svar #6 Dato: 05 Januar , 2014, 12:46 »
Ok, det må jeg sige, grejet er godkendt! /o   Men udstyret er selvfølgelig kun DEL af resultatet, billederne tager jo ikke sig selv ;)

Jeg rodede selv en del med spejlrefleks i de analoge tider, men har droslet længere og længere ned til nu kun at have kameraet i min tlf. - DET er til gengæld for lidt, jeg skal have købt mig et kompakt-kamera med en masse zoom, og har besluttet det skal være et Panasonic DMC-FZ200. Så må jeg leve med de fordele og ulemper en lille sensor giver :)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #7 Dato: 05 Januar , 2014, 14:34 »
 :laugh: Herlige billeder  /o Det kunne have været Bettefis og Kæleputte........ selv om hun ikke er så gammel :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 05 Januar , 2014, 17:39 »
Jeg har et Panasonic DMC-FZ5 så det er noget til års efterhånden, men jeg har rigtigt mange billeder med det i årenes løb og er egentligt godt tilfreds med det. Men jeg synes det halter lidt når der tages billeder i fart, om det så er kameraet eller brugeren det er galt med, det ved jeg ikke helt 100 %. ::)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline palleti

• Bruger
« Svar #9 Dato: 05 Januar , 2014, 18:19 »
Ja, når det skal gå lidt stærkt, er prof. værktøj som Tanjas full-frame DSLR med super godt 70-200 zoomobjektiv bare lysår foran dit gamle Panasonic, sådan er det bare. Det kræver til gengæld at man er parat til at investere nogle $$ og slæbe rundt på lidt mere grej.

Dit gamle FZ5 er nu også et udmærket kamera, beskrevet her:
http://www.dpreview.com/reviews/PanasonicFZ5
Jeg havde selv fornøjelsen af at eje en af dets efterfølgere, som havde den store fordel at det havde fuld blænde 2.8 også ved fuld zoom (x12), hvor lysstyrken ellers plejer at falde en del, hvilket nødvendiggør mere lys eller længere lukkertider:
http://www.dpreview.com/search/?query=fz50&terms=fz50
Nu har jeg (indtil videre) besluttet at se mig om efter et godt tilbud på dette kamera, hvor der er 25-600mm objektiv (24x) også med fuld lysstyrke:
http://www.dpreview.com/search/?query=panasonic%20dmc-fz200&terms=panasonic%20dmc-fz200

Det vedhæftede foto blev skudt her i efteråret med FZ50'eren. Skovspurvene havde opdaget at vandet i underskålen på terrassen var blevet opvarmet i solen, så der var dømt badeanstalt ;D
Lige nu har jeg slet ikke noget kamera, det går jo ikke i længden... og det er altså godt med et superzoom-kompaktkamera for at komme tæt på fjerene /o
0,02 sorte Ea kyllinger

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 05 Januar , 2014, 20:01 »
Superfint billede Palle, jeg elsker de små spurve,, de er også her hos mig i stort antal,, og jeg nyder synet af dem dagligt,, de går også gerne mellem benene på hønsene og stjæler korn.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jannick Ringius

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 05 Januar , 2014, 20:06 »
Super god beskrivelse og billeder til. Får helt lyst til at støve mit gamle olympus DSLR af... men orker næsten ikke at slæbe rundt på det. Hihi.
Jannick har en lille bondegård, iha iha åååh. Herligt!

0.1 Maran
0.1 Gul Orpington
0.2 Blå Auracana
0.1 Sort Auracana
1.2 Wyandot - Orla, Marie, Edith
1.0 Labrador F1 - Balder
1.1 Katte - Ysse, Trud
1.0 Islænder - Moði fra Spangbo
0.1 Dame - Skat

Offline palleti

• Bruger
« Svar #12 Dato: 05 Januar , 2014, 21:15 »
Præcis mit dilemma, Jannick!
For ca. 40 år siden gik jeg til fotolære, som jo dengang fokuserede en del på fremkaldelse og mørkekammerarbejde. Videbegærlige spurgte vi læreren, "hvaffor en film er den bedste?", hvortil han svarede Yoda-agtigt, "det er den, du kender".
Han blev selvfølgelig også spurgt, "hvad er det bedste kamera", og igen svarede han ganske intelligent, "verdens bedste kamera er det, du har med".
I begyndelsen var jeg meget forblændet af brochurerne for Canon/Nikons store lækre spejlreflekser m tilbehør, herunder det store udbud af objektiver. Mit første var et lækkert Miranda Autosensorex EE med udskiftelig prismesøger og 50 mm f1.4 objektiv, senere et Canon AE1 med diverse tilbehør. Da sidstnævnte inkl taske blev stjålet under et besøg i Amsterdam, købte jeg i protest en lækker cykel for forsikringspengene (erstatningen reduceret idet udstyret regnedes for 1 genstand og ramte max.beløbet pr. genstand, øv). Købte dog spejlrefleks igen, et Nikon F70 med 28-200 mm zoom - og siden da diverse kompakte digitalkameraer. Kompakt ud fra devisen, "ellers ligger der bare en taske med lækkert fotoudstyr derhjemme når motivet er der". ;)
« Senest Redigeret: 05 Januar , 2014, 21:18 Fra palleti »
0,02 sorte Ea kyllinger

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 05 Januar , 2014, 21:45 »
Fantastisk flotte billeder af Jer begge.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 06 Januar , 2014, 08:27 »
Sikke et flot billede af de Skovspurve.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub