Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: høner eller haner?  (Læst 6208 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
høner eller haner?
« Dato: 27 December , 2013, 15:58 »
jeg har 3 store gule orpington høner på 1,5 år og 7 store kyllinger fra den 5/6 snart 7 mdr. som jeg ikke kan se køn på. De må alle 7 være samme køn for alle ligner hinanden men er det haner? De ser nu ud som mine 3 voksne høner.
Hvornår er de fuldvoksne med færdig kam? De hverken gæler eller ligger æg. hilsen sanne

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: høner eller haner?
« Svar #1 Dato: 27 December , 2013, 17:24 »
Du burde for længst kunne se forskel på køn. For høns er ca. udvoksede i den alder og høner burde gå i æglægning, men de er selvfølgelig lagt lidt sent til.

Kan du evt. lægge billeder ind af dem ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #2 Dato: 28 December , 2013, 10:29 »
Du burde for længst kunne se forskel på køn. For høns er ca. udvoksede i den alder og høner burde gå i æglægning, men de er selvfølgelig lagt lidt sent til.

Kan du evt. lægge billeder ind af dem ?
jeg har desværre ikke noget kamera. ingen af mine høns ligger æg nu, de går ude og har ikke lys i hønsehuset, så de begynder først når vi får lysere dage igen. hvad med deres spore? er det kun haner som får sådan en og hvornår får de den? få af dem har en lille bule hvor den skal sidde. kan jeg kønsteste på andre ting?

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 28 December , 2013, 11:09 »
Ud fra hoveddele og spidse fjer (hane) så kan kønsbestemmes fra 3-4 mdr.´s alder. Når dine nu er 7 mdr., så vil haner begynde at få en lille bule ud, der hvor sporen kommer.

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #4 Dato: 28 December , 2013, 11:43 »
Ud fra hoveddele og spidse fjer (hane) så kan kønsbestemmes fra 3-4 mdr.´s alder. Når dine nu er 7 mdr., så vil haner begynde at få en lille bule ud, der hvor sporen kommer.
tror alle er høner. Rudy jeg kommer nok til at mangle en flot hane til feb./marts mine er oppe fra Svend Erik i Herning.  hilsen sanne

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #5 Dato: 28 December , 2013, 11:52 »
Jeg har adskillige linier (afstamninger) inden for hver af farverne jeg avler/opdrætter /o