Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min Gase sulter sig  (Læst 1664 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lotus

• Bruger
Sv: Min Gase sulter sig
« Svar #15 Dato: 28 December , 2013, 21:54 »
Citat fra: Metmus
Flere følsomme dyr kan dø af sorg..specielt gæs, der ofte har den samme partner hele livet igennem.
Du siger jo netop at dyr, og især gæs kan dø af sorg?
Nu kritiserer jeg ikke dig personligt, men folks holdning(=tro)  :) på noget jeg slet ikke finder sandsynligt.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 29 December , 2013, 13:13 »

...men skulle den ene dø, vil den overlevende gås finde sig en ny mage.

Så påstår du jo også noget her, som du heller ikke har belæg for at påstå!! Men skal vi ikke bare lade den være ved dèt og blot ønske godt nytår!?!?
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lotus

• Bruger
« Svar #17 Dato: 29 December , 2013, 14:18 »
Citat fra: Metmus
Så påstår du jo også noget her, som du heller ikke har belæg for at påstå!! Men skal vi ikke bare lade den være ved dèt og blot ønske godt nytår!?!?
Jeg har styr på mine argumenter, efter hvad jeg har fundet ud af, vil den overlevende gås finde en ny mage, hvis den ene skulle dø.
Hvis der så er nogle få eksempler, og det er der jo sikkert, på gæs der ikke finder en mage, kan dette ikke bruges til at generalisere, fordi langt størstedelen af gæs vil finde en ny mage.
Godt nytår  :P

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #18 Dato: 01 Januar , 2014, 13:52 »
Lotus- jeg tænker at det for den stakkels gase ikke bare handler om at den mister sin mage, men pludseligt også er helt alene uden andre gæs. Der kommer en gås mere, men først senere. Der er skaden måske allerede sket.

Mennesker kan faktisk udvikle hjerteproblemer af sorg og stress(ret hurtigt) så tænker at et af natur sky, flugtdyr som en gås/gase meget nemt kan stresse.

Det lyder som om du havde 3 gæs tilbage efter overfaldet, der var altså selskab af artsfæller fra starten.
Nu tilbage som Johanne Schiødt