Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grød ?  (Læst 5345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Grød ?
« Dato: 08 December , 2013, 11:23 »
Selv elsker jeg grød om vinteren, men nu får hønse også jævnligt. Deres bliver toppet med grønt, frø og kerner og ikke så meget frugt som vores- tit hakket persille el. spinat og nu også basilikum + oregano. Den store begejstring for det guf, jeg fik fra England, dufter mest af krydderurterne  :)
 Jeg har altid hør- og hirsefrø- på det seneste også chia- af tørrede frugter altid rosiner, trane- og gojibær. Hønsene får lidt af alle de sidstnævnte som drys også.
 Portioner til hønsene svarer til 1,5 - 2 dl pr næb- er det for meget? Normalt får de kun et par gange om ugen, men ekstremt vejr udløser lidt ekstra..........
 Jeg bruger tit hakkede nødder - er det ok til høns også?

http://groedopskrifter.dk/category/morgen-groed/ og http://www.helsekost.dk/m32-aurion/?gclid=CIrRpPazoLsCFcdZ3god-BsAyQ- gode ideer + ditto råvarer  :D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline mcquolle

• Passiv bruger
Sv: Grød ?
« Svar #1 Dato: 08 December , 2013, 11:33 »
Tror dine tilflyttere fra mig synes godt om at være flyttet. Sådan noget gourmet luksus mad er de i hvert fald ikke vant til herfra. :)) Hvordan går det med æglægning?
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 December , 2013, 13:11 »
Helt fint med æg  :) 0 stk. under orkanen men det jo ikke så underligt........ 2 sent igår efter en dag i stille sol, og mon ikke det går endnu bedre i dag trods regn og standardblæst  *k
 Ti hi, jeg gik fra pcen en times tid for at få handlet ind- der var lige opholdsvejr en kort overgang........ nu efter hjemkomst skulle hønsene også lige hilses på. Rita, den sorte Maran, havde lagt 2 fine mørke æg i redekassen på det lave hus- dvs at det ene sikkert er fra igår....... der var også et hvidt, lysebrunt og et blåt det sædvanlige sted  ;D 5 æg er dermed den foreløbige "rekord", men jeg skal da lige huske at få set i de andre huse, når der bliver åbnet i dårligt vejr.............
www.DFfR.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 08 December , 2013, 19:21 »
Jeg synes dine portioner lyder ganske passende. God idé med lidt lækkert grød. Hønsene, de kunne godt lide hønseguffen fra England?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 December , 2013, 07:14 »
@ Tanja    JA, det kan de rigtig godt lide- prøv at se min dagbog under Hyggesnak  ;) "Store adfærdsforselle.......
Tak for svar ang. grød :) Jeg mener jo også at det skulle være ok- det feder jo ikke, og det er så nemt at give dem de rester. Vi er meget glade for at få æg nu, så det var det med mængden, jeg gerne ville have vurderet  :D De skulle jo gerne fortsat have plads til æglægningsfoderet.......
p.s. æggene ser ekstra lækre ud i den ægskelter  /o
www.DFfR.dk

Offline ChristianKj

• Passiv bruger
  • Nyder mine fjer i haven :)
    • Kryddersnaps og haven
« Svar #5 Dato: 09 December , 2013, 08:02 »
Det lyder som rimelige portioner - jeg selv smider også grød ud til dem. Jeg har to små børn og de får havregrød hver morgen. Nogle gange spiser de rigtigt meget = ikke meget til hønsene og andre gange spiser ungerne ikke så meget og så er der meget til hønsene. De elsker sådan en omgang grød om morgenen og de har ret hurtigt lært hvor det serveres i haven :)
Søger nyt New hamshire hønsehold til hønsegård på Østfyn