Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fælleskøb?  (Læst 644 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
Fælleskøb?
« Dato: 06 December , 2013, 13:20 »
Jeg så lige der var kommet en bog som flere var interesseret i, og der har også været interesse om mange andre ting, bl.a. udtørringsmidler som kan være dyre i fragt, men det har ligesom knebet lidt med at få indkøbene organiseret.

På elektronikhjemmesiden recordere.dk kørte der en årrække en populær indkøbsordning, Fælleskøb, hvor man kunne koble sig på et tilbud som blev arrangeret af hjemmesiden, så medlemmer kunne købe til fordelagtig pris. Jeg tænkte at det måske i nogen udstrækning kunne kopieres, selv om hønseting nok er knap så dyre?

Her er lidt om ordningen - til inspiration: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=819&zoneid=13

Hilsen Palle
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
Sv: Fælleskøb?
« Svar #1 Dato: 06 December , 2013, 15:04 »
Jeg tror ikke nødvendigvis der er den samme store fordel ved det med hønseting som med elektronik, netop fordi en stor del af omkostningen kan være fragt ved 25 kg sække.

Der vil det i de fleste tilfælde ofte være biligere at købe det i den lokale foderstof, end at få det sendt fra den anden ende af landet.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk