Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hej Bodil - Håber ikke du bliver her længe :/  (Læst 2027 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
Hej Bodil - Håber ikke du bliver her længe :/
« Dato: 05 December , 2013, 17:28 »
Tog tidligt hjem fra arbejde da de begyndte at varsle at togtrafikken blev indstillet, kom hjem mens det endnu var lyst og fik parkeret bilerne i så meget sikkerheds som muligt, spændt diverse haveting fast så de ikke blæser (alt for langt) væk og fik jaget hønsene ind i hønsehuset og sat skodderne for.

Hønsene har klaret dagens blæsevejr ganske fint, de havde dog kun fået lov til at komme i hønsegården og ikke ud i haven..

Nu håber jeg så bare snart at stormen er ovre, for det virker godt nok meget voldsomt som det rusker i huset, mindes ikke at have oplevet noget så slemt før. Men huset har stået her siden 1960'erne, så jeg satser på at det også klarer denne storm uden at blæse i stykker  :)

Pas godt på jer selv og jeres dyr her i blæsevejret!

0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Hej Bodil - Håber ikke du bliver her længe :/
« Svar #1 Dato: 05 December , 2013, 17:38 »
Ja, Bodil fandt ikke mig.

På syd / vest siden har vi en ret høj bøgeskov. 

Så, -  hønsene har hygget sig ude hele dagen. Flaget har været oppe hele dagen,
( på en 12 meter stang ) for Marianne Vedel, og min bror.

Vi kunne såmænd sidde på  terrassen med stearinlys på bordet
Hilsen
Peter

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 December , 2013, 17:40 »
håber huset og hønsene klarer Bodil.

jeg var hjemme ved 16 tiden og nåede også lige at binde tønderne de yngste ællinger sover i lidt fast. der var heldigvis ikke sket noget inden da. men det hele ligger også pt i læ for hus og stald, dog ville vinden vidst vende siger de.

hønsehusene står dog lidt udsat så håber virkelig de bliver ståene. har lukket for hønsene som jeg ellers aldrig gør, men vinden stod lige ind. er dog mest bekymret for alle ændernes små huse. ænderne er dog kloge og står midt ude i blæsten med hovedet mod vinden.

øv man skal bekymre sig så meget over alle de dyr der går ude. har ca pt 100 dyr i alt. skide være med ting flyver væk, eller går i stykker. men det ville bare være forfærdeligt hvis dyrene kommer til skade.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Karensminde

• Passiv bruger
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
« Svar #3 Dato: 05 December , 2013, 20:02 »
Så røg taget på mit lille hønsehus, *s hvor mine 1,1 sølv vildtfavet silker gik. Heldigvis skete der ikke nået med dem. Men de sad meget forskræmte i det ene hjørne  :-\ men nu er de flytte til det store hønsehus.
Hvordan går det ved jer andre?
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 05 December , 2013, 20:05 »
Indtil videre rusker det bare godt og grundigt i både hus og hønsehuse. Drivhuset røg i sidste storm. Men vejene rundt omkring os er spærrede pga væltede træer. Men vi bliver bare indenfor med ild i pejsen og julekage. Håber I alle klarer jeg godt igennem stormen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 December , 2013, 20:07 »
Den ene skraldespand har forladt matriklen og ligger nok et sted i østlig retning, ligesom drivhuset er ved at være "velventileret".

Hønsene blev puttet inden det tog til med stormen her, så de har fået lov til at være i fred ude i hønsehuset, der ser ud til at klare stormen, men det er jo selvfølgelig også mig selv der har bygget det  ;D
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 05 December , 2013, 20:36 »
Jeg kæmpede mig lige ud til hønsehuset for at se, hvordan det stod til. Indenfor i det lune hønsehus blev jeg mødt af hyggelig spinden og lidt snorken ;D så ingen problemer her
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 December , 2013, 21:08 »
Her var døren til hønsehuset fløjet op, så den har fået stormhasp . Det lille skrukhus har mistet taget og jeg måtte indfange en forskræmt høne og få dem i læ . De nye sektioner har klaret stormen til ug så mine dv.silker har ikke noget at klage over  *k *f
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #8 Dato: 05 December , 2013, 22:17 »
Jeg har ikke set mine høns i dag,,,, jeg ved at hvis jeg åbner døren spæner de ud mellem benene på mig, og det ville jeg ikke risiekere, så de har måtte klare sig i dag, med mad ad libitum, og frisk vand i nye drikketrug,,, de mindste kyllinger der nu er fri af deres mor, går i eget indelukke for at sikre at de også kan få adgang til mad og vand.
I går blev alt bundmateriale skiftet ud med firske spåner, så jeg er sikker på at de overlever et døgn uden min tilstedeværelse.
jeg har ladet deres lys vente med at tænde til kl 09 i stedet for kl 03 og ladet dem gå i seng til sedvanlig tid kl 16,, så er  det ikke så længe de skal gå rundt for lukkede døre, så går de på pind i stedet for at gå og kede sig,,
I morgen er der atter en dag  :) Så vidt jeg ved er alt på rette plads

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 05 December , 2013, 22:32 »
Så vidt jeg umiddelbart har kunnet se er jeg sluppet med en følgeskade. Hullerne i taget på laden efter sidste storm er ikke færdigreparerede, da håndværkerne først fik plader for et par dage siden, og både i går og i dag har det blæst for meget til at det var sikkert at arbejde med plader på vindsiden. Så hullet mod vindsiden står vidt åbent. Det har resulteret i at ladeporten, som skønsmæssigt er 4x6 meter, er blæst af hængslerne og nu ligger på jorden for enden af laden. Da det ikke er sikkert at færdes i området ved jeg ikke om porten er slået i stykker eller blot skal bakses på plads igen. Det og meget andet vil sikkert åbenbare sig i morgen, 'når lyset bryder frem'.
Mvh
Erik Andersen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 05 December , 2013, 22:35 »
Her vælter det ned med sne og stormer kraftigt endnu, og så har en venlig sjæl hjulpet min skraldespand hjem igen...

Der kommer realkreditselskab ud for at vurdere huset i morgen kl 9 i forbindelse med bankskifte, så jeg håber det står her endnu til den tid, det må jo veje op i vurderingen hvis det kan tåle en orkan  /o
0,6 Isa Brown

Offline Jannick Ringius

• Passiv bruger
Hej Bodil - Håber ikke du bliver her længe :/
« Svar #11 Dato: 05 December , 2013, 22:49 »
Ej, sne... Det vil jeg også ha her, så er lidt misundelig.
Men vi er i hvert fald sluppet godt fra stormen her, der var god varsel i tide og masser af tid til at surre alt fast eller flytte det ind i skuret.

Tanke: hvordan kan det være at vi ved en hver storm, altid ser flyvende trampoliner i tv? Ved folk ikke at det kan bindes fast (og helst med mere end een snor) alternativt vend den på hovedet og brug pløkker, så har vinden ikke noget at tage fat i.
Det var bare lige en tanke :-)
Jannick har en lille bondegård, iha iha åååh. Herligt!

0.1 Maran
0.1 Gul Orpington
0.2 Blå Auracana
0.1 Sort Auracana
1.2 Wyandot - Orla, Marie, Edith
1.0 Labrador F1 - Balder
1.1 Katte - Ysse, Trud
1.0 Islænder - Moði fra Spangbo
0.1 Dame - Skat

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 05 December , 2013, 23:46 »
Der falder også lidt tøsne her nu. Ikke de store mængder, heldigvis.
Mvh
Erik Andersen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #13 Dato: 06 December , 2013, 07:16 »
Trapezpladerne på min lille hønsegård er røget og så har jeg fået et træ af naboen. Det ligger så heldigvis bare på græsplænen, men har lige taget trådhegnet i skel.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #14 Dato: 06 December , 2013, 08:52 »
Her er høns og geder samt deres boliger intakte. Desværre har vinden fået fat i nogle 8 meters metaltagplader der lå på jorden, og kastet dem ind over det nye hegn ind til folden. Den ene plade ligger og tynger den nederste tråd, og en hegnspæl er revet løs. Jeg har ikke kræfter til at fjerne den selv, så jeg har ringet efter en stærk mand, der kommer om lidt. Jeg håber ikke hegnet har taget skade. Gederne har været spærret inde siden i går, og vil rigtig gerne ud på folden igen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"