Det er hårdt at se, når nye skal indlemmes i flokken, men som Helle skriver, så tror jeg også, at det er bedre at lade være med at blande sig alt for meget.
Nu er jeg selv ny hønsemor, og jeg startede op med to lyse Sussex. Da de havde været her i en uge, fik jeg to Orpington. Jeg havde håbet at Sussex ville tage styringen, men nix. Fra første sekund orpington mødte de "gamle" bestemte Orpington med div. hak.
Dog gik der ikke mere end 2 dage, så var problemet løst og de 4 gik og hyggede sig sammen.
Ca. 3 uger efter fik jeg to dværg Brahma, og pyha....stakkels de små.
Der blev godt nok uddelt hak og de første dage turde de slet ikke være sammen med de store.
Det endte med at de store blev lukket uden for hønsegården, og de små var i hønsegården.
Sådan gik der nogle dage men de havde dog lært at sove ved siden af hinanden, uden ballade.
Alt i alt gik der præcis en uge, og så kunne alle gå og hygge sig sammen uden ballade. Kun når de får grønt, vil de store til først, men jeg fordeler deres grønt, så både store og små kan spise samtidig, bare i hver deres ende af hønsegården