Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Foder - eller bare klamt..  (Læst 8226 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

• Bruger
Foder - eller bare klamt..
« Dato: 02 December , 2013, 13:10 »
http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2013/11/28/Hoensertossedemedfluelarvefoder.htm

Tror nu stadig, jeg hellere vil benytte omvejen med at bruge gødningen i køkkenhaven, der giver grønkål, der giver glade høns og orange æggeblommer om vinteren..  ;)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: Foder - eller bare klamt..
« Svar #1 Dato: 02 December , 2013, 14:44 »
Tror helt sikkert på en videreudvikling af idén. Insekter er fremtiden. Men det sker allerede for høns der har natur at skrabe i.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 December , 2013, 23:08 »
Lyder da smart nok, OG klamt :-\
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 02 December , 2013, 23:16 »
Det lyder bestemt smart, men det er næppe for os med max 30 høns. Dertil er investeringen vist for stor.

Klamt? - nej det synes jeg egentlig ikke. Der er også folk der dyrker melormekulturer til deres fugle.
Mvh
Erik Andersen

Offline TosseTina

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 December , 2013, 04:42 »
Jeg har en kollega. Hun er meget sød, men er holdt for en tid med at spise æg. Det var efter at jeg fortalte, hvor gode mine høns var til at snuppe fluer. Selv dem der sad på den anden side af hegnet. Jeg fortalte det fordi jeg var så imponeret, ikke fordi jeg synes det var klamt. Hun var helt forfærdet.  /3
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 03 December , 2013, 07:29 »
Jeg har en kollega. Hun er meget sød, men er holdt for en tid med at spise æg. Det var efter at jeg fortalte, hvor gode mine høns var til at snuppe fluer. Selv dem der sad på den anden side af hegnet. Jeg fortalte det fordi jeg var så imponeret, ikke fordi jeg synes det var klamt. Hun var helt forfærdet.  /3
Af og til bliver jeg fuldstændig paf når jeg hører om menneskers holdning til fødevarer. Jeg behøver ikke at uddybe det vel?! /d :o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 03 December , 2013, 08:40 »

Hehe mon hun så ved hvordan færdigretterne og andre forarbejdede ting, som ligger i kølediske, bliver lavet? Og hvordan dyrene har det i industrien, især i østlandene og Asien ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline TosseTina

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 December , 2013, 10:41 »
Vi er efterhånden kommet så langt væk fra naturen, at jeg tror en del ville sulte, hvis de skulle lave maden fra bunden. Meget søde mennesker, en af dem min mand, som ikke kan klare at slagte eller røre ved råt kød. Hvis han finder ET fiskeben, i fisken, så har han mistet appetitten. Eller noget der ligner et dun på kyllingen.  ::)

Flere og flere skal spritte hænder inden de spiser. Det er måske også godt nok, men jeg har klaret mig godt indtil videre og har aldrig sprittet mine.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 03 December , 2013, 10:45 »
Ja, der er nogen som er helt hysteriske med afspritning af hænder næsten hele tiden, med det resultat at de ødelægger deres hud.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #9 Dato: 03 December , 2013, 12:24 »
Hun skulle lige se et stykke ost i mikroskop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 03 December , 2013, 12:43 »
Ja,det er da sørgeligt.

Jeg har børn i familien, der har lært at man ikke må spise et æble lige plukket fra træet, det skal først vaskes i opvaskemiddel!! Helst sådan noget der dufter rent!!?
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #11 Dato: 03 December , 2013, 14:09 »
Ja,det er da sørgeligt.

Jeg har børn i familien, der har lært at man ikke må spise et æble lige plukket fra træet, det skal først vaskes i opvaskemiddel!! Helst sådan noget der dufter rent!!?

::)  <J ............ alle allergikerne kommer jo nok et sted fra....................
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk