Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Søg og du skal ......  (Læst 16651 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Søg og du skal ......
« Dato: 30 November , 2013, 20:35 »
Er det svært at bruge søgefunktionen?

Eller er det bare nemmere at starte en ny tråd?

Dette er ikke en klage eller bebrejdelse, men der er bare mange som spørger om det samme, så der efterhånden ligger rigtig mange tråde om samme emne.

Såsom "hvad betyder 1,1", Foder, æglægning, hvilke race, skal jeg vælge.

Og så tænkte jeg på om søgefunktionen er svær at finde ud af eller ikke fungere optimalt. Personligt synes den er noget træg at komme ind i.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Søg og du skal ......
« Svar #1 Dato: 30 November , 2013, 20:43 »
Den kan godt være lidt langsom, men det er fordi databasen er stor (og det er ikke engang løgn...) Et lille trick til at gøre det hurtigere er at sætte en begrænsning på hvor langt tilbage der skal søges. Er det noget som man har set for ikke så længe siden, så er det væsentlig hurtigere at sige f.eks 30 dage (eller 100 dage) når man søger
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline troldinden

• Passiv bruger
  • God dag til alle...hilsen Jette
« Svar #2 Dato: 30 November , 2013, 20:57 »
Jeg må indrømme, at jeg troede et stykke tid, at den slet ikke virkede, men har fundet ud af, at bare man/jeg har tid nok, så kommer det frem  ;D
Hilsen Jette :-)

0,2 Lys Sussex
0,1 Orpington - sort.
0,1 Orpington - blå.
0,2 Orpington - splash/dalmatiner.
0,2 Dværg Brahma - guld/sortbåndet.
1.0 Labrador blanding :-)

Offline lisaln

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 November , 2013, 22:06 »
Jeg kan ikke få søgefunktionen til at virke på min tablet... Jeg bruger derfor at søge på google sammen med et ord, som jeg ved kan relateres hertil. Men det kan let blive lidt bøvlet... :-\
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline Jannick Ringius

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 November , 2013, 22:26 »
Tænk sig... jeg sad virkelig og tænkte: "er der en søgefunktion" ????
Jeg er i hvert fald en klassisk mand, som I kender dem, er det ikke foran snuden på mig, eksisterer det ikke, eller er væk :-)

Der gik lige lidt tid inden jeg fandt den - personligt er jeg vant til et søgefelt, som på mange andre sider - ikke et link til en side hvor man kan søge.
Kan der lægges en googlesøgning ind på siden i venstre eller højre side (hvis ikke der er noget i det I bruger), det kan jo afgrænses til kun at gælde for dette forum - det ville nok være en større hjælp for "os der søger og ikke kan finde" ;-)
« Senest Redigeret: 01 December , 2013, 00:09 Fra Jannick Christensen »
Jannick har en lille bondegård, iha iha åååh. Herligt!

0.1 Maran
0.1 Gul Orpington
0.2 Blå Auracana
0.1 Sort Auracana
1.2 Wyandot - Orla, Marie, Edith
1.0 Labrador F1 - Balder
1.1 Katte - Ysse, Trud
1.0 Islænder - Moði fra Spangbo
0.1 Dame - Skat

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 30 November , 2013, 23:13 »
Jeg bruger funktionen jævnligt og synes den virker ok. Svartiden, og mængden af 'hits', afhænger naturligt nok af hvor meget man afgrænser sin søgning. Sådan virker vel de fleste søgefunktioner inklusiv Google. Google er altid hurtig, men har man ikke lavet afgrænsninger på sin søgning får man typisk flere tusinde 'hits' som man så kan sidde og rode rundt i for at finde det man egentlig var interesseret i.
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #6 Dato: 01 December , 2013, 05:59 »
den søgefunktion her på siden er meget pompliceret, derfor bruger jeg den sjældent. et "normalt "søgefelt ville være dejligt

Offline kurup

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 01 December , 2013, 09:06 »
Jeg har fra dag 1. brugt søgefunktionen rigtig meget, men der er klart nogle ting man skal tænke over når man bruger den.
Jeg kan ikke søge med en sætning hvor "i" indgår, så det kan godt tage nogle skud før man når til det ønskede link, har også måtte opgive nogle enkle gange, hvor jeg ikke har formuleret sætning korrekt.
Jeg ledte forleden dag efter det program hvor man kan sætte farver ind og se hvad der kom ud af at blande den ene farve med den anden-der måtte jeg opgive, kan ikke huske hvad det hed og det jeg søgte på gav alle mulige andre sjove hits ;) Men udover det så har jeg været rigtig glad for muligheden for at lede og søge /o
Mange hilsner Anne-Marie
Hvide Faverolles i stor.
Laksefarvede Faverolles i stor.
0,1 Hovawart.
3,1 Katte.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 December , 2013, 09:13 »
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #9 Dato: 01 December , 2013, 09:59 »
Når man er ny bruger på forum, kan søgefunktionen godt virke lidt kompliceret, men jeg vil ønske, at flere gav sig tid til at 'øve' sig, for der er uendlig mange guldkorn gemt i de forskellige kategorier.

Det er fint nok, at oprette et nyt emne, når man har et spørgsmål, men gør jer selv den tjeneste at foretage en søgning på det ønskede, og læs i de tråde, som popper frem. Det er ikke altid, at de bedste svar på ens spørgsmål kommer frem, når man laver en ny tråd. Der ligger ofte guldkorn gemt, når samme emne har været 'oppe og vende' tidligere - desuden kan man blive klog på mange års tips, som har været vendt.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 01 December , 2013, 10:05 »
Søgefunktionen er håbløs når man er helt ny herinde, så jeg forstår godt at der bliver spurgt i nye tråde.
Man skal nok regne med at det også er hyggeligt at starte sin egen tråd og se at nogen har lyst til at hjælpe.
Og det er jo ligegyldigt, da der altid er nogen der er villige til at svare på de spørgsmål der bliver stillet igen og igen..  /o

Der sker jo bare det, at brugerne bare ikke bruger forum, hvis det er sådan en død ting der bare kan søges på, og ikke det personlige i at "sludre " med nogen om sagerne..
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #11 Dato: 01 December , 2013, 10:09 »
Det ene udelukker jo ikke det andet, Ina. Har man et spørgsmål og opretter en ny tråd, så vil jeg stadig opfordre til, at man samtidig læser, hvad der er budt ind med i "gamle" tråde, for at få optimal viden om det, man nu er i tvivl om og spørger om.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 01 December , 2013, 10:20 »
Jo jo det er altid nemmere at starte en ny tråd, især når det nu er lidt besværligt at søge.

Apropos så er der jo også medlemmer som bliver lidt mopsede hvis der ikke komme et svar i løbet af 0 komma 5. Og nogle medlemmer som måske tænker, æhh nu er 127. gang at der stilles det samme spørgsmål, så jeg svarer ikke denne gang.

Men igen så er ingen os hverken forpligtet til at svare på alt eller læse alt. Man kan heldigvis sortere og kun tage det relevante og interessante for en selv.

Og jeg tror bestemt IKKE at en god og nem søgefunktion vil ødelægge alt det sociale her på Forum og gøre det dødt. Tværtimod vil det måske endda spare tid.

« Senest Redigeret: 01 December , 2013, 10:22 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kurup

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 01 December , 2013, 11:40 »
Takker martin, det var lige den jeg søgte  /o
Mange hilsner Anne-Marie
Hvide Faverolles i stor.
Laksefarvede Faverolles i stor.
0,1 Hovawart.
3,1 Katte.

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #14 Dato: 01 December , 2013, 11:43 »
Jeg har aldrig haft besvær med søgefunktionen. Har som ny lært utroligt meget ved at bruge den. Men er også glad for alle de spørgsmål der bliver stillet, for det er nogle gange spørgsmål, som jeg ikke selv havde tænkt på før de bliver stillet. Så hvis alle finder deres svar i søgefunktionen, så går jeg glip af svarene.  ::)
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race