Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: At tilberede en kalkun. Hvordan det ikke skal gøres  (Læst 818 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
At tilberede en kalkun. Hvordan det ikke skal gøres
« Dato: 29 November , 2013, 09:30 »
Egentlig skulle den her i "opskrifter", men så alligevel ikke...
http://eater.com/archives/2013/11/27/turkey-explosions-2013.php

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: At tilberede en kalkun. Hvordan det ikke skal gøres
« Svar #1 Dato: 29 November , 2013, 15:18 »
 ;D Nej! det er vist ikke en anbefalelsværdig fremgangsmåde- vi har i over 25 år spist farseret, langsomstegt kalkun juleaften......... stille og roligt, helt uden bål og brand  :laugh: ( vi fejrer ikke Thanksgiving)

Hvis ikke jeg havde været bange for kalkuner, ville vi have slagtet egenopdræt i år.... som da jeg meldte mig ind her på forum, søger jeg stadig en "julekalkun" med et godt, frit liv bag sig  :) ......... aner ikke hvor man skal lede andet end her. Jeg har fundet mere eller mindre suspekte annoncer andre steder- når man ikke kan afhente og kun sender en  frankeret thermokasse, har man jo kun en telefonbeskrivelse............ de har ikke været tillidsvækkende, modsat samtalerne med folk her fra forum..........

Velvidende at dette var ment som humoristisk indslag beklager jeg drejningen, men det er mig der tilbereder maden juleaften, og jeg vil så gerne selv smage mere med god samvittighed, det har knebet en del de seneste mange år.........
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 10 December , 2013, 08:07 »
For maaange år siden holdt jeg Thanksgiving i USA hos en familie, der var bidt af en gal helsefanatiker. Så kalkunen startede med at få tre kvarter i mikrobølgeovnen, hvorefter den blev stegt gyldensprød i den almindelige ovn.

Mit mundvand løb over ved synet og duften af det sprødstegte skind, men inden jeg kunne nå at sige buh, havde de flået det "usunde" skind af og givet det til hunden. Tilbage stod en fuldstændig ihjeltilberedt, nøgen fugl, hvis kød knirkede af tørhed, når man forsøgte at tygge det.

Den slags burde være strafbart.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Fr. Hønseløs

• Passiv bruger
  • Nu MED høns
« Svar #3 Dato: 10 December , 2013, 17:19 »
@Gåsepigen, stakkels dig, jeg kan læse mellem linierne at du stadig er lidt traumatiseret. :'(
Jeg håber du en dag kommer dig helt. ;)
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 10 December , 2013, 18:14 »
Kalkun skal tilberedes som Mr. Bean gør det. Det er i hvert fald det mest underholdende, for dem der kigger på ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"