Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Facebook  (Læst 1890 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jesper hansen

• Passiv bruger
Facebook
« Dato: 25 November , 2013, 21:37 »
Sidder nok som mange andre på FB, og følger løst og fast derinde. Er selvfølgelig også medlem af DFF på facebook, og ser de mange flotte billeder og spørgsmål der stilles derinde.. Selvom det er fedt at kunne følge alt dette på FB, så er det også min bekymring. For jeg er sku bange for, at ved at fremføre spørgsmål på FB, så tabes de for foraet her, hvor de ville gøre endnu mere gavn. Forstået på den måde, at et spørgsmål på FB, hurtigt fortoner sig og er næsten umuligt at finde igen, hvorimod det herinde er nemt for alle at finde dem! Det er selvfølgelig en balancegang, for hvis et FB forum skal køre skal der selvfølgelig være noget tyngde, men glem nu ikke dette fantastiske forum!!  /o
Bare en lille bekymringsytring på et fora, som har hjulpet mig uendelig meget i mange spørgsmål ud i fjerkræets mysterier  :)
Mvh
Jesper Hansen
Brahma, Maran, Silke og vildfasan

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Facebook
« Svar #1 Dato: 25 November , 2013, 21:42 »
Jeg tror nu som sådan ikke at ting forsvinder på FB, for det vil nok altid kunne findes igen, medmindre det selvfølgelig ikke er blevet slettet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline jesper hansen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 November , 2013, 21:54 »
Nej det forsvinder som sådan ikke. Men idet spørgsmålene ikke er indekseret, bliver det jo nærmest umuligt at finde et svar i en tråd der måske er 6 md gammel. Samtidig er FB altså ikke det nemmeste forum at finde ældre tråde i!
Mvh
Jesper Hansen
Brahma, Maran, Silke og vildfasan

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 26 November , 2013, 05:56 »
Jeg vil give Jesper ret i, at på FB er det her og nu spørgsmål - og uden indeks er det umuligt at søge i noget som helst.

Derimod er jeg mere bekymret for, at FB brugerne får dårligere og langt mindre uddybende svar, end hvis de havde stillet spørgsmålene her på forum - og jeg må indrømme, at jeg i meget lang tid har undret mig over, at folk vælger DFF på FB i stedet for forum, og det selvom der på FB gøres opmærksom på, at man kan få meget bedre service på fjerkræforum.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 26 November , 2013, 07:06 »
jeg må indrømme, at jeg i meget lang tid har undret mig over, at folk vælger DFF på FB i stedet for forum, og det selvom der på FB gøres opmærksom på, at man kan få meget bedre service på fjerkræforum.
Lige netop dette har også undret mig. Der er tilsyneladende flere der slet ikke er medlemmer herinde på forum?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 26 November , 2013, 07:16 »
Nu har jeg for så snart lang tid siden meldt mig ud af Forum på FB, fordi det ikke rigtigt var mig, så jeg skal ikke udtale mig om hvordan det er nu.

Men jeg er med i nogle andre grupper med fjerkræ på FB og de fungere rigtigt fint.
Så jeg bruger nok nu mere tid på FB end her på Forum, især nu efter at jeg har fået en Iphone5, hvor det er nemmere at være på FB end at være på Forum med den. 
« Senest Redigeret: 26 November , 2013, 07:55 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline troldinden

• Passiv bruger
  • God dag til alle...hilsen Jette
« Svar #7 Dato: 26 November , 2013, 12:57 »
Jeg bruger både siden her, men også meget fb. Føler at det måske er mere "legalt" at kvaje sig med måske dumme spørgsmål på fb, end det er her....selv om jeg højst tænktelig tager fejl.

Her får jeg så til gengæld utrolig mange ideer og også mange svar, så egentlig lyder dette svar dumt, men det er sådan jeg føler.

Vil så samtidig sige, at jeg er meget meget glad for både at være her, og være på fb  :D
Hilsen Jette :-)

0,2 Lys Sussex
0,1 Orpington - sort.
0,1 Orpington - blå.
0,2 Orpington - splash/dalmatiner.
0,2 Dværg Brahma - guld/sortbåndet.
1.0 Labrador blanding :-)

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #8 Dato: 26 November , 2013, 18:15 »
Først vil jeg fremhæve, at jeg bestemt syntes at alle spørgsmål herinde, også hvis der skulle være "mærkelige" spørgsmål fra nybegyndere, bliver behandlet og besvaret på en ordentlig og seriøs facon.

Mht. dette udmærkede Forums data lagring, så syntes jeg den har en helt uovertruffen søge facilitet, således at der nemt og hurtigt kan frem findes svar på selv ret specifikke spørgsmål.

Offline troldinden

• Passiv bruger
  • God dag til alle...hilsen Jette
« Svar #9 Dato: 26 November , 2013, 18:35 »
Jeg skrev også, at jeg sikkert tog fejl....ja, jeg er faktisk klar over det. Men skrev samtidig også at jeg bruger gruppen her, og har også fået mange svar herinde, ved at søge på div. ting jeg havde brug for at finde svar på  ;)

Når jeg skrev som jeg gjorde, var det kun for at fortælle, hvordan jeg selv har tænkt, og på ingen måde negativt ment. Jeg selv kigger herinde mange gange dagligt...måske fordi jeg er ny hønseejer, men jeg råhygger mig virkelig både med dette fora og med gruppen på fb  :D
Hilsen Jette :-)

0,2 Lys Sussex
0,1 Orpington - sort.
0,1 Orpington - blå.
0,2 Orpington - splash/dalmatiner.
0,2 Dværg Brahma - guld/sortbåndet.
1.0 Labrador blanding :-)

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 01 December , 2013, 21:34 »
Jeg bruger både siden her, men også meget fb. Føler at det måske er mere "legalt" at kvaje sig med måske dumme spørgsmål på fb, end det er her....selv om jeg højst tænktelig tager fejl.

Da jeg var nybagt hønseejer for et halvt års tid siden, mødte jeg ikke nogen sure eller trælse svar på mine "dumme" spørgsmål her på forum. Jeg følte mig meget velkommen, og den følelse blev kun bekræftet til Forumdagen på Fyn hvor jeg fik hilst på en lang række af de flinke folk herinde fra.

Jeg bruger selv facebookgruppen flittigt, men det er mere til øjebliksting end de store problemstillinger eller spørgsmål/fif til indretning af hønsehuset osv, får ting på forum er MEGET nemmere at finde igen end ting på Facebook.

Ligeledes kommer mit Hønsehus Version 2.0 (Mit fine hønseslot er ved at være får lille...) også her på fjerkrae.dk når jeg kaster mig ud i det, så andre kan få gavn af det i fremtiden.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 01 December , 2013, 22:15 »
Føler at det måske er mere "legalt" at kvaje sig med måske dumme spørgsmål på fb, end det er her....selv om jeg højst tænktelig tager fejl.

Jeg tror du har fat i den gale ende, som man siger.

Nu bruger jeg ikke FB, så det medie kender jeg ikke. Men herinde på dette Forum er der til dato ikke stillet ét eneste dumt spørgsmål.  ;)
Der har fra tid til anden, forekommet et dumt svar, men det er nu sjældent.
Mvh
Erik Andersen

Offline Bertil

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 03 December , 2013, 15:38 »
Hejsa
Er ny på DFF. Synes det er et dejligt forum rigtigt hyggeligt at gå ind og læse der ;-) men hvordan kan man komme ind og skrive på "Dagens emne" ?
Vh Bertil

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #13 Dato: 03 December , 2013, 16:55 »
Hejsa
Er ny på DFF. Synes det er et dejligt forum rigtigt hyggeligt at gå ind og læse der ;-) men hvordan kan man komme ind og skrive på "Dagens emne" ?
Vh Bertil
Velkommen til forum Bertil :). "Dagens emner" er en oversigt over det der er skrevet i dag. Vil du gerne oprette din egen tråd, skal du gå ind under forum og derfra vælge den kategori du gerne vil poste i. Når du er inde der hvor du ønsker at skrive, er der en knap der hedder "Nyt emne".
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 03 December , 2013, 19:43 »
På forum er der ingen dumme spørgsmål, alle får som regel hurtigt og venligt svar også selvom spørgsmålet er et typisk nybegynderspørgsmål, der er stillet mange gange før.
Det er dejligt at se, at nyere bruger træder til og besvarer de spørgsmål, som de måske selv har stillet kort tid forinden. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk