Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: I tvivl om køn på sussexer  (Læst 623 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raknes

• Passiv bruger
  • Her er det mig, der bygger rede
I tvivl om køn på sussexer
« Dato: 24 November , 2013, 20:42 »
Mine høns fra april er begyndt at se voksne ud, det er store sussex, hvide m. lidt sort pynt. Jeg var lige inde i Galleriet og se en flok høner og en hane. Alle mine 13 høns ser ud som hønerne undtagen to, der er meget mindre og så er de helt hvide, der er ingen der galer. Jeg troede først at jeg har 11 haner og to høner, men nu tror jeg det er høner alle sammen. Ingen har hanehaler, men flere har 'løs halsudsmykning', har høner de der 'raslefjer' om halsen?
Mvh
Helle på Møn, der egentlig helst vil være anonym med denne slags tåbelige spørgsmål ;-)
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: I tvivl om køn på sussexer
« Svar #1 Dato: 24 November , 2013, 20:44 »
Hvis de er helt hvide, så er de ikke ægte Sussex.

Men ellers læg nogle billeder ind af dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Raknes

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 November , 2013, 20:57 »
Hej Lene
nej de er nok ikke ægte de hvide, jeg har hentet ruge æg hos den lokale ægpusher, de har racerene sussexer, men hvis de ikke har nok æg til deres kunder så låner de hos deres venner, og det er nok et par lånehøns de hvide, for de har heller ikke ret meget kam. Jeg tager billeder i morgen, nænner ikke at tage blitz-billeder nu.
Mvh
Helle
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #3 Dato: 24 November , 2013, 22:49 »
Der er ingen spørgsmål der er tåbelige  :)
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Raknes

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 November , 2013, 08:39 »
Jeg vil gerne vise de her sussexer...Jeg har billeder på min mobil,-hvad gør jeg for at få dem her ind?
Mvh
Helle