tusind tak for svar

jeg har aldrig før hørt om den mangel hos ænder, og har aldrig oplevet det før. men ja de har ikke fået helt så meget græs som ønsket, men har så istedet fået en masse andet grønt.
det er store moskusællinger på ca 5 måneder og fodringen er fordi jeg vil prøve at lave en lidt federe fodring her inden slagt, da moskusænder er meget fedtfattige.
hvilken blandinsforhold vil du i stedet anbefale med de fodermidler?
jeg har ikke før brugt majs og ærter, normalt ville de få hvede og vokse eller æglægningstilskudsfoder blandet i. men tænker det vil give en lidt federe og mere proteinrig fodring med majs og ærter.
de har før denne fodring fået start foder først ren i en månedstid, hvor jeg derefter blander lidt mere og mere kværnet hvede/byg i. og senere voksefoder og hvede/byg.
der er en mere i dag der lå ned da jeg kom hjem. og igen en fra det samme kuld. og det er så det der undrer mig mest, hvorfor det kun er dem det berører?
jeg har ællinger fra ialt 7-8 kuld gående sammen plus voksne der får denne fodring. dem på 5 måneder er de yngste og de ældste ællinger er nok ca 7 måneder. og alle skal til slagteren inden for et par uger.
jeg har nok i alt 50-60 ænder i denne indhegning, hvor meget skal jeg beregne de skal have af b3 vitamin hvis jeg begrænser deres vand bøtter og blander i vandet? og tænker så at prøve om jeg kan proppe pillerne ned i halsen på dem der ligger ned, som også er sat i en anden indhegning med kun hvede og voksefoder.