Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til opstart  (Læst 11439 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hjælp til opstart
« Svar #15 Dato: 14 November , 2013, 11:05 »
fuglesand, er absolut ikke godt under en varmelampe,,, sandet kan blive gloende under lampen,, og de vil brænde fusserne,,, jeg bruger altid spåner, og det funger fint,, og når de går omkring i det, så vender de lortene ned i det, så de ikke bliver fedtet ind i det..
Godt at høre at de spiser og drikker  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene3112

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 14 November , 2013, 20:53 »

De har spåner der hvor lampen hænger og så i den anden ende af kassen er der sand :-) Nogen der ved hvornår man kan sætte kyllingerne ud i hønsehuset på denne årstid? ikke fordi de skal det hurtigst muligt men bare for at vide det når nu engang tiden kommer :-)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #17 Dato: 14 November , 2013, 20:55 »
Minimum 5-6 uger og stadig med en varmelampe, det er mit bud.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene3112

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 14 November , 2013, 21:05 »
Tak for det :-)

Offline Lene3112

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 17 November , 2013, 11:54 »
Hvornår kan man begynde at give lidt fintklippet grønt? Der er delte meninger om hvorvidt de kun skal have startfoder den første måned så bliver i tvivl? Vi vil gerne have håndtamme høns og tager derfor de små kyllinger op indimellem og holder dem, men de virker rigtig skræmte så vil høre om der er nogle gode forslag til måden at gøre det på eller om vi bare skal fortsætte som vi gør? :-)

Offline Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 17 November , 2013, 12:22 »
Vores hønemor får bredbladet persille klippet i stykker ind i aflukket hvor hun går med kyllingerne (de er 10 dage) Det fine grønne giver hun til kyllingerne - viser dem hvordan de finder det. Hun spreder også startfoderet ud i bunden og lærer dem at skrabe sig frem til det. Det virker altså som om hønemor syntes de skal have grønt nu.
Sonja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #21 Dato: 17 November , 2013, 13:42 »
Giv dem endeligt alt muligt forskelligt allerede nu. Jeg bruger min minihakker flittigt når jeg har kyllinger, som begynder at få andet kost end starterfoder når de er 7 dage gamle. Fx finthakket skinke blandt op med lidt revet ost, hakket persille, hakket æg, rasp, undulatfrø og lidt madolie. De elsker det, når de først har overvundet angsten for at smage på det nye ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene3112

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 17 November , 2013, 20:04 »
Tak for det :-)

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 17 November , 2013, 21:08 »
Der er jo også saftigt græs stadig, det vil de elske, hvis det bliver fintklippet.
Selv om de er bitte små, og ser sarte ud, kan de tåle en del. Da mine kyller var 4 dage gamle, og vejede ca30 gr, spiste de levende gåsebiller!! Jeg var vildt imponeret.
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Lene3112

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 18 November , 2013, 22:00 »
Hej alle sammen. Jeg ved ikke om nogen kan se det ud fra billederne, men er disse silkekyllinger ægte? de har 5 tæer som der er beskrevet de skal have? Hende jeg købte af sagde de var men er ikke sikker. De er ca. 12 dage gamle nu

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #25 Dato: 19 November , 2013, 23:46 »
Nu kan dine billeder jo ikke blive så store, men har de FJER ? silker skal se ud som om de har pels
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene3112

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 20 November , 2013, 12:05 »
Deres vinger er lange fjer og  ellers ser de pjuskede ud på resten af kroppen hvor det bare ligner dun?

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #27 Dato: 22 November , 2013, 23:24 »
Hvis de har fjer, er det ikke silker, i hvert fald ikke ægte  :(
Venlig Hilsen INA

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #28 Dato: 23 November , 2013, 10:03 »
Hej alle sammen. Jeg ved ikke om nogen kan se det ud fra billederne, men er disse silkekyllinger ægte? de har 5 tæer som der er beskrevet de skal have? Hende jeg købte af sagde de var men er ikke sikker. De er ca. 12 dage gamle nu

En ting (som selvfølgelig også er vigtig) er de 5 tæer, men der er rigtig mange andre ting der også skal være i overensstemmelse med Standard beskrivelsen.
Hvis du har mulighed for et tydeligere foto af dine kyllinger, vil vi være bedre i stand til at vurdere.
F.eks. syntes jeg (igen ud fra et lille og dermed ikke så tydelig foto) at de er lidt lange af krop samt at vingerne også virker lange, hvilket fortæller mig at de måske har små svingfjer.
Silker skal have en kort krop (virke lidt klumpet) og de må ikke have fjer.
Hvad med dun på løb og ydertæer, er der antydning af det?
« Senest Redigeret: 23 November , 2013, 10:24 Fra Rudy »

Offline Lene3112

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 23 November , 2013, 10:41 »
Hej Rudy.

Du har fuldstændig ret :-) de har lange vingefjer og er lange i kroppen. Jeg har haft én til at kigge på dem som med det samme kunne se at det ikke var silkekyllinger men en blanding og af hvad vidste han ikke helt. Jeg har derfor fået 4 små nye silkekyllinger som med sikkerhed er ren race og de ser ud helt som du beskriver. Vi har valgt silkekyllinger da de ikke kan flyve, og der er mulighed for at gøre dem tamme.De andre har vi fundet et godt sted til hvor de gerne ville have blandingskyllinger :-) Tusind tak for hjælpen